Är åldrande onormalt?

Sv: Är åldrande onormalt?

Varför är grått eller vitt hår tråkigt?
Jag tycker att det ofta är jättesnyggt!

beror ju på vilken nyans av grått hår man har....jag är sådär tråkigt mörk cendrefärgad och börjat få grå tinningar...färgar också av proffs och har riktigt snygg färg nu med slingor som endast ger liv till färgen ----
 
Sv: Är åldrande onormalt?

51 år.

Började få grått hår tidigt, kring 30, och började redan då färga och färgar fortfarande, fast nu får ett proffs sköta om det. Skitsnyggt blir det, med slingor o allt, och jag får ofta komplimanger om håret. Varför skulle jag vilja ha tråkigt grått/vitt hår i stället för det, av princip, för att visa att jag "accepterar åldrandet"?

Huden: smörjer samvetsnoga med dagkräm med minst SPF 15 på vintern och SPF 30 på sommaren för att motverka rynkor, och efter 20 år av det kan jag konstatera att det funkar rätt bra. Efter att dom senaste åren ha provat ett antal dyra anti-ageing puffande/utslätande nattkrämer som påverkade plånboken mer än hyn har jag hittat 100% arganolja, som jag smörjer mig med varje kväll (ser ut som om jag har ett helt Bregottpaket utsmetat i ansiktet :D). Kostar 150 kr för en 100 ml flaska, och det tycker jag funkar jättebra, man slipper vakna o se ut som ett skrynkligt lakan i ansiktet.

Vikten är jag noga med att hålla. Vill inte behöva bli "tunikatant".

Mitt motto är som modellen Lauren Hutton sa en gång: it's not about looking younger, it's about looking good, whatever age you are. ;)

Jag ser nog ut som min ålder (på ett ungefär - man kanske skulle kunna dra bort 5 år) och det bryr jag mig inte om, för att jag är nöjd ändå. Just nu är jag nog lite "ageing rock chick" i stilen, kanske byter till "tidlöst elegant" om 10 år när jag blivit riktigt vuxen :D


** Gilla ** :)
 
Sv: Är åldrande onormalt?

Varför är grått eller vitt hår tråkigt?
Jag tycker att det ofta är jättesnyggt!

Det beror alldeles på vilket hår man har! Det finns grått hår som blir gråvittgult - vilket jag inte alls tycker är snyggt!

Låter jag mitt hår vara blir det helt silvervitt - ser ut som änglahår - något som jag INTE alls känner mig bekväm med. Jag färgar mitt hår - växlar mellan olika nyanser av rött till guldblond beroende på vilket humör jag är på. Då jag har en riktigt kort frisyr så gillar jag att ändra hårfärg ofta. Däremot så färgar jag inte håret under sommaren eftersom jag då får en snygg solblekt nyans. Vid första klippningen i höst så blir det dock färg i.

För mig är det viktigt att se vårdad ut - det har inget med att jag försöker se yngre ut än vad jag är. Varje ålder har sin tjusning - och jag får lära mig att sminka mig på nytt sätt i takt med att rynkorna kommer ;).

Jag har också dagar som jag bara tvättar håret och inte fixar någon frisyr, går hemma helt osminkad, drar på mig någon gammalt urtvättat och hängt klädesplagg. Men att åka till stan eller åka till jobbet (jobbar på kontor) - då är det mer vårdad stil som gäller. Hur mycket smink jag har på mig beror på tid och lust. Men fixa håret och lägga på mascara - de fem minuterna tar jag mig ALLTID :)

/Lizzie
 
Sv: Är åldrande onormalt?

Jag har mycket lockigt hår och har aldrig sett en gråhårig lockis som inte såg ut som en fågelskrämma. Faktiskt.

Är benägen att hålla med dig när det gäller fågelskrämman... antagligen har det med att göra att när man blir äldre så får man ofta torrt och sprött hår.

/Lizzie
 
Sv: Är åldrande onormalt?

kl

hittade äntligen det här

Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well-preserved body, but rather to skid in sideways - Chardonnay in one hand - chocolate in the other - body thoroughly used up, totally worn out and screaming "WOO-HOO, what a ride!!"
 
Sv: Är åldrande onormalt?

*KL*

Tarnin: Den texten är så bra :D

Var tvungen kolla mina krämer. Ingen innehåller antirynk eller liknande. Passerat 30 år i år. Färgar dock håret. Gjort sen jag var 14-15 år för jag hatar min naturliga färg :) Har inget emot grått hår osv dock. Men min hårfärg är inte grå. Den är tråkigt mellanting till råttblond och brunt :)

Jag har en rynka under ena ögat och mellan ögonbrynet börjar ett komma men annars slät än :) Bryr mig inte heller.
 
Sv: Är åldrande onormalt?

Enligt min åsikt så är det de som alltid använt en massa spackel och specialkrämer etc de som blir rynkigast och gamla först :).

Jag håller stenhårt på att naturligt är vackert. Helt och rent och med lite attityd.

Ser hyfsat ofta riktigt gamla människor som är ack så fantastiska till utseendet- trots att de är lite rynkiga och böjda. Det kallas karaktär och utstrålning och kommer inifrån!

Gammal är man inte förrän man slutar att leka!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp