Är det helt kört för MIG nu?? (jävligt långt inlägg!)

Det är för dyrt, och jag har ingen bra erfarenhet av färdtjänst/sjukresor, så jag åker hellre buss.
Stadsbussar tror jag är betydligt lättare dessutom då de har smidigare säten och inga trappsteg :)
Och så är det väldigt smidigt med buss, den som går här går både förbi hemma och till Gränby, där jag tränar. Tar ca 15 min, går typ var 20:e minut.
Köpte månadskort för 750:- så då får jag väl använda det :D

Kolla som sagt om du kan få taxi betalt via försäkringen! Det fick jag för att kunna åka till skola/sjukgymnast mm när jag inte kunde åka kommunalt
 
Fast då måste man i alla fall betala själv och sen få tillbaks pengarna när man skickar in kvitton. Dessutom är det nog inte värt krånglet
Bussen går när den ska, förarna är trevliga och krånglar inte om inte någon annan krånglar först.
Dessutom är det ju svårare att åka spontant :)
Buss från mig till stan tar typ fem minuter (alltså hemifrån) och problemet jag upplevde med bussen var att det är trångt för benen, men det finns säkert lämpligare platser att sitta på och det är inte mycket större plats i en vanlig taxi liksom :)
Så det känns verkligen inte värt det.

Men tack ändå för tipset :)
 
Fast då måste man i alla fall betala själv och sen få tillbaks pengarna när man skickar in kvitton. Dessutom är det nog inte värt krånglet
Bussen går när den ska, förarna är trevliga och krånglar inte om inte någon annan krånglar först.
Dessutom är det ju svårare att åka spontant :)
Buss från mig till stan tar typ fem minuter (alltså hemifrån) och problemet jag upplevde med bussen var att det är trångt för benen, men det finns säkert lämpligare platser att sitta på och det är inte mycket större plats i en vanlig taxi liksom :)
Så det känns verkligen inte värt det.

Men tack ändå för tipset :)
Du får ju ta handicapplatsen såklart:idea:
 
... Ooooch nu har jag klarat mitt första, men definitivt inte sista, Bodyattack för "säsongen" och det gick så otroligt mycket bättre än jag vågade hoppas på :o
Hade inte ortroserna på men fick inte ont alls :bump:
Tog det lugnt med lättare, men ändå inte de lättaste, alternativ och det går liksom inte att beskriva med ord hur fantastiskt det kändes att ha klarat det så bra! :love:
Och så instruktören, vi hade mycket ögonkontakt så hon såg när det var läge att visa alternativ.
Men hon blev lika glad som jag när hon såg hur bra det gick! :bump:
 
... Och så bokade jag in mig på AfHo ikväll :p
Behöver komma bort från det här så mycket som möjligt, och jag kan ändå inte koreografin så det är nog ingen risk att det blir för mycket :p
Men jag får träffa en härlig instruktör och härliga passkamrater, så skulle jag behöva avbryta har jag fått den boost jag behövde ändå :bump:
 
Nu är jag heeeeeeemmaaaaaaa! :love::bump::banana:
Den enda ur personalen som faktiskt sa hejdå ordentligt var sjukgymnasten. De andra tittade knappt på mig.

Var på ÅB för knät idag och fick väl göra ungefär vad jag ville (men lite sansat) utom att halka/ramla eller vrida typ.
Han blev nog lite förvånad när jag bara klev in som "ingenting hade hänt" för han kände sig tvungen att tala om att jag varit med om en olycka, ungefär som att jag glömt/drömt det :rofl:

Den 15:e har jag tid till ny sjukgymnast, men även uppsatt på årerbudslista eftersom jag kan vara där inom en timme oavsett nästan.

Ska ta och skriva ihop till IVO och TFF nu tänkte jag.

Igår slog jag på stort och gjorde en ansiktsbehandling, hade tänkt göra en renovering av håret också men det fanns inte tid så det får vänta.

Nu påbörjas projekt "rensa ur" både kropp, själ och hem.

I natt ska jag få sova i min egen säng med mitt saknade kedjetäcke :love:
Men nu ska jag försöka jaga rätt på ett internet.
Svårt att vara utan och bara ha mobilen :p
 
Tack för besöket i förrgår :love:

Du såg härligt piggelin ut :banana:

(ligger på den braiga ortopedavdelningen TS bytte till på Ackis)
 
Tack för besöket i förrgår :love:

Du såg härligt piggelin ut :banana:

(ligger på den braiga ortopedavdelningen TS bytte till på Ackis)
:love: tack för att jag fick hälsa på :banana:
Jag är väldigt glad att du kom till rätt avdelning, men du hade nog kunnat styra upp den andra också ;)

Och så det där med att byta påslakan på 8 kg kedjetäcke.
Det gick. Men jag kan inte bestämma mig för om täcket känns bra eller inte pga knät. Hmm...
 
Flera av er vet ju, men jag känner att det platsar här ändå, som ett avslut av den här tråden eller något...för nu har jag nått mitt mål! :banana:

Var till ortopeden tidigare idag, han tog av ortosen och den blev kvar där. Enda restriktionerna jag har är att jag inte får göra något som gör ont.
Så...
TVÅ månader senare gick jag in i salen och körde 55 min BodyJam :love:
...och koreografin satt, fastän jag bara kört den 3-4 ggr innan olyckan. Kropp och hjärna samarbetade.
I torsdags var det Afro, i onsdags Bodyattack som gick ännu bättre den här gången.
Efter Afron i torsdags pratade jag länge med instruktören som har grit/
Imorgon ska jag sätta igång med sjukgymnast uppe på gymmet, kommer bli så bra SÅ för då kan jag drälla där varje dag igen :love:

Tack för allt stöd!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 007
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 274
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 415
Senast: Trott
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp