Är det helt kört för MIG nu?? (jävligt långt inlägg!)

Sen var jag såklart upp till gymmet och hälsade på/vilade.
Pratade med instruktören om Bodyattacken och så sa vi att där är jag om en månad, när alla paket är borta och jag är hemma :D
Det finns så enkla alternativ att det enda man egentligen behöver kunna för att vara med på Ba är att stå/röra på benen :D

Oj, vilken konstig uppfattning den instruktören har om BodyAttack! Det är ju verkligen inget nybörjarpass. Visst att det finns alternativ, men det är ju ändå ett högintensivt cardio-pass där man rör sig över hela salen.
Om du gillar Les Mills så kolla om någon anläggning nära dig har BodyVive - det är ett pass utan hopp där man får både konditions- och styrkedelar.
Lycka till i gruppträniongssalen!
 
Oj, vilken konstig uppfattning den instruktören har om BodyAttack! Det är ju verkligen inget nybörjarpass. Visst att det finns alternativ, men det är ju ändå ett högintensivt cardio-pass där man rör sig över hela salen.
Om du gillar Les Mills så kolla om någon anläggning nära dig har BodyVive - det är ett pass utan hopp där man får både konditions- och styrkedelar.
Lycka till i gruppträniongssalen!
Alltså, har du läst tråden?
Jag har alltså tränat LM (bodyjam, Bodypump, grit, Bodyattack o.s.v),upp till 11 pass/v men är nu inte kapabel till det.
Så någon "nybörjare" är jag inte, ombörjare däremot :D

Hela tråden handlar ju i princip om huruvida det var möjligt för mig att ens tänka träning något mer, men nu GÖR jag ju precis det!

Jag får ta det som går. Och jo, alla kan vara med.
Det finns alternativ för ALLA.
Vilket var precis vad hon menade.
Och jag tycker det är fantastiskt att de faktiskt uppmuntrar till det.

Tanken var att jag ska kunna vara med utefter mina förutsättningar för att kunna komma tillbaka så fort som möjligt och därför inte BEHÖVER göra mer än vad som går.
Eller menar du på fullt allvar att jag inte ska försöka vara med ens för att jag inte kan köra intensivt?
 
Senast ändrad:
Alltså, har du läst tråden?
Jag har alltså tränat LM (bodyjam, Bodypump, grit, Bodyattack o.s.v),upp till 11 pass/v men är nu inte kapabel till det.
Så någon "nybörjare" är jag inte, ombörjare däremot :D

Hela tråden handlar ju i princip om huruvida det var möjligt för mig att ens tänka träning något mer, men nu GÖR jag ju precis det!

Jag får ta det som går. Och jo, alla kan vara med.
Det finns alternativ för ALLA.
Vilket var precis vad hon menade.
Och jag tycker det är fantastiskt att de faktiskt uppmuntrar till det.

Tanken var att jag ska kunna vara med utefter mina förutsättningar för att kunna komma tillbaka så fort som möjligt och därför inte BEHÖVER göra mer än vad som går.
Eller menar du på fullt allvar att jag inte ska försöka vara med ens för att jag inte kan köra intensivt?


Visst har jag läst din tråd och jag är tycker såklart att det är toppen att det går så bra för dig! Men att gå från att inte kunna ta sig uppför en trapp till att gå på BA på en månad låter lite övermodigt. Ville peka på att det finns andra Les Mills- /gruppträningspass som nog passar bättre för någon i din situation. Les Mills uppmuntrar alla friska/oskadade, men ovana/otränade att prova några låtar BA med lägre alternativ (man kallar det Smart Start), men att rekommendera det till någon som rehabar tycker jag låter lite fel. Men du känner din kropp och dina begränsningar själv! Och jag älskar såklart att vi är många som älskar gruppträning i allmänhet och Les Mills i synnerhet! Tänk att du använder det som drivkraft till ditt tillfrisknande, det är ju hur coolt som helt och värmer ett instruktörshjärta!
 
Ja jag har koll på vad som funkar för mig.
Jag vet vilka alternativ som funkar och hur passen är upplagda.
Dessutom har jag bra kontakt med alla instruktörer så jag kan alltid rådfråga eller be om hjälp.
Bodyjam gör det kanske inte ännu pga att alternativen är få, tempot är högt, salen är full +att det är en timme.
Trodde du jag menade att jag skulle gå från 0-100 direkt?
Eller vad hade du tänkt att jag skulle börja med "som passar bättre", du kan ju faktiskt inte veta alls vad som passar mig, vilka förutsättningar som finns, eller vilket utbud vi har.
Ba är helt enkelt, på lämplig nivå, det som jag tror funkar just nu. En bra start och 30 minuter.
Eller tror du Grit/tabata/Bodypump/koreografiska danspass i högt tempo är bättre alternativ?
Det tror inte jag.
Och jag är som sagt ingen nybörjare.
Varför verkar du tro det? Jag förstår inte faktiskt.
Och vem har sagt att någon rekommenderar det? Det är jag själv som vill, och vet att det troligtvis inte blir några problem med tanke på alla alternativ som finns.
Jag lyssnar på instruktörerna och pratar med dem, det har aldrig varit några problem.

Och ja, jag vet att Ba var tänkt som "elitklass" och där kan man ju vara om man vill. Men man måste inte, vilket även de har insett.
Sen har jag redan problematik i grunden, det har heller inte hindrat mig från att vara med (i högt tempo) tvärtom.

Vi har dessutom en som är typ 76 och går på dessa pass, utan problem, i sitt tempo.
 
Senast ändrad:
Ja jag har koll på vad som funkar för mig.
Jag vet vilka alternativ som funkar och hur passen är upplagda.
Dessutom har jag bra kontakt med alla instruktörer så jag kan alltid rådfråga eller be om hjälp.
Bodyjam gör det kanske inte ännu pga att alternativen är få, tempot är högt, salen är full +att det är en timme.
Trodde du jag menade att jag skulle gå från 0-100 direkt?
Eller vad hade du tänkt att jag skulle börja med "som passar bättre", du kan ju faktiskt inte veta alls vad som passar mig, vilka förutsättningar som finns, eller vilket utbud vi har.
Ba är helt enkelt, på lämplig nivå, det som jag tror funkar just nu. En bra start och 30 minuter.
Eller tror du Grit/tabata/Bodypump/koreografiska danspass i högt tempo är bättre alternativ?
Det tror inte jag.
Och jag är som sagt ingen nybörjare.
Varför verkar du tro det? Jag förstår inte faktiskt.

Men oj, vad hände här? Som BodyAttack-instruktör reagerade jag på att någon som fortfarande rehabar vill gå på BodyAttack, ett högintensivt 55 minuters cardiopass med mkt hopp. I all välmening, och utan att känna dig, ville jag påpeka att det kanske finns mer lämpliga alternativ. Det skulle jag tydligen inte ha gjort.
 
Men oj, vad hände här? Som BodyAttack-instruktör reagerade jag på att någon som fortfarande rehabar vill gå på BodyAttack, ett högintensivt 55 minuters cardiopass med mkt hopp. I all välmening, och utan att känna dig, ville jag påpeka att det kanske finns mer lämpliga alternativ. Det skulle jag tydligen inte ha gjort.
Jamen jag VET ju vad Bodyattack är. Och det är 30 min, en gång i veckan, hos oss då det är en kombinationsklass med CX (frivilligt)
Självklart är det roligare om man kan ge allt och köra fullt ut, men hur ska man komma dit om man inte får testa sig fram till vad som funkar?

Jag är mest nyfiken på varför du som instruktör verkar ta det personligt?
Jag är glad att våra instruktörer ser alla alternativ som alternativ så ingen behöver känna sig exkluderad.
Man är ju trots allt där för sin egen skull :)
Och jag undrar fortfarande vad du tycker skulle vara lämpligt "utan att känna mig" :)

Vår platschef var med på tabata med nyopererad fot för övrigt...
 
Senast ändrad:
Kan det vara så att du tog det lite personligt för att jag väljer Ba som första pass och du tolkade det som att jag tycker det är ett LÄTT pass?
Det var absolut inte meningen i så fall. Ba ÄR ett sjukt tufft pass, i vanliga fall simmar man nästan ut från dem i svett :D
Men när jag VET att det finns alternativ och att jag inte är rädd att ta dem plus att jag har en väldigt bra kontakt med instruktören förstod jag bara inte varför det kändes som att du var så avig mot att jag försöker?
Det kändes som att du dömde ut mig lite, som läkarna gjorde (fast de dömde ju ut mig HELT...)
Jag LEVER för träningen, det är det jag har, och det var det som togs ifrån mig.
Nu vill jag tillbaka, som du säkert förstår :)
Och ja, då är Ba det lämpligaste att börja med på många sätt, det finns liksom inga "krav" på så sätt förstå känslan när jag märker att jag är med mer och mer :D
Dessutom rör jag mig ju mer och mer, och om två veckor kommer jag vara ännu mer redo än jag är nu, så jag kanske klarar mer än jag tror t.o.m :banana:
Dessutom behöver jag ett avbrott från att harva runt på maskiner på egen hand, tycker det är sååå tråkigt, men det måste ju göras så jag blir starkare igen :)

Jag menade inte att verka otrevlig, det gjorde säkert inte du heller. Verkar som att det blev ett missförstånd eller något :)
 
Senast ändrad:
Jag tänker så här. Det sista man ska göra är att ta ifrån någon sitt hopp. Att gå på ett pass gissar jag inte bara är träningen som TS är ute efter utan också det sociala. Att återfå sin miljö efter att ha förlorat den är oerhört viktigt för människan som sådan. Att bara gå dit, existera utifrån sina egna förutsättningar kan ge känslan av livet tillbaka.

Hur många är vi inte här på buke som älskar hästar, blivit tvingade att göra avkall på det hela av olika orsaker och en dag åter igen få hoppa upp, skritta på det lilla djuret o känna att livet blev helt plötsligt värt att leva igen?

:)
 
Preciiis! :banana:
Bara att gå dit och hälsa på har gett så otroligt mycket :)

Vi har dessutom haft gravida (rätt långt gågna/höggravida) med så jag tycker inte man ska se några hinder för att försöka.
Det värsta som kan hända är att det inte funkar alls. Men då har jag i alla fall fått kliva i träningskläder och varit där, bara DET!
Och såklart träffat massa härliga människor :love:
 
Imorgon ska jag flytta hem lite saker jag inte behöver ha kvar här! :D
Så blir det inte lika mycket när det väl är dags liksom...

Ska bli intressant att höra vad sjukgymnasten säger imorgon också, han blir nog inte förvånad :D
Jag hade gärna behållt honom... :D (:angel:)
 
Har ju missat massor av uppdateringar här (tur jag ser dig på fb emellanåt). Så himla glad att det verkar gå så bra för dig!!
 
Har ju missat massor av uppdateringar här (tur jag ser dig på fb emellanåt). Så himla glad att det verkar gå så bra för dig!!
Emellanåt? Jag tycker jag typ tjatar sönder fb :o
Men tack vännen! :love::love:
Jag är också jätteglad och hoppas jag får fortsätta med det :)
 
Kan det vara så att du tog det lite personligt för att jag väljer Ba som första pass och du tolkade det som att jag tycker det är ett LÄTT pass?
Det var absolut inte meningen i så fall. Ba ÄR ett sjukt tufft pass, i vanliga fall simmar man nästan ut från dem i svett :D
Men när jag VET att det finns alternativ och att jag inte är rädd att ta dem plus att jag har en väldigt bra kontakt med instruktören förstod jag bara inte varför det kändes som att du var så avig mot att jag försöker?
Det kändes som att du dömde ut mig lite, som läkarna gjorde (fast de dömde ju ut mig HELT...)
Jag LEVER för träningen, det är det jag har, och det var det som togs ifrån mig.
Nu vill jag tillbaka, som du säkert förstår :)
Och ja, då är Ba det lämpligaste att börja med på många sätt, det finns liksom inga "krav" på så sätt förstå känslan när jag märker att jag är med mer och mer :D
Dessutom rör jag mig ju mer och mer, och om två veckor kommer jag vara ännu mer redo än jag är nu, så jag kanske klarar mer än jag tror t.o.m :banana:
Dessutom behöver jag ett avbrott från att harva runt på maskiner på egen hand, tycker det är sååå tråkigt, men det måste ju göras så jag blir starkare igen :)

Jag menade inte att verka otrevlig, det gjorde säkert inte du heller. Verkar som att det blev ett missförstånd eller något :)
'
Nej, inget personligt eller prestige i mitt svar. MEN kanske lite hastigt då jag inte läst in din tidigare erfarenhet av gruppträning (jag har nog mest läst om Jam tror jag?).
Och håller med om att det är SÅ mycket roligare att gå på pass än att harva med maskiner - jag förstår dig till 100% att du vill tillbaka in i salen!
Vi ska enas i vår kärlek till gruppträning tycker jag! :D:love:
 
Jag ser kanske inte alla uppdateringar, eller så bläddrar jag förbi i all hast :o
Fb kanske har något system som begränsar uppdateringar från att synas om de tycker man tjatar... :rofl:
'
Nej, inget personligt eller prestige i mitt svar. MEN kanske lite hastigt då jag inte läst in din tidigare erfarenhet av gruppträning (jag har nog mest läst om Jam tror jag?).
Och håller med om att det är SÅ mycket roligare att gå på pass än att harva med maskiner - jag förstår dig till 100% att du vill tillbaka in i salen!
Vi ska enas i vår kärlek till gruppträning tycker jag! :D:love:
:love: jo jamen är liksom det som alltid betytt mest för mig men alla andra pass kommer på gemensam andraplats :D
Och ja, det gör vi, gruppträning är liksom grejen här i livet, känner jag, det är ju där jag hämtar ALL glädje och energi och som får mig att må sååå jäkla bra :banana::love:
Och jag misstänker att jag inte är ensam om det...? ;)

@Amha - eller hur! Och tack! :love:
 
Var tillbaka upp till gymmet och pratade med dem om det här med pass o.s.v. platschefen var där och vi kom överens om att innan jag gör något pass ska jag sätta mig ner med en av våra PT:s och göra en planering/ett program med bra övningar, som jag är övertygad om att de klarar lika bra som en sjukgymnast (men självklart har jag kontakt med sjukgymnast också!) som annars skulle föreslå övningar att göra hemma eller inte ha möjlighet att visa på maskiner/med den utrustningen vi har på gymmet.
Vilket jag ungefär redan har gjort eftersom jag pratat med en av dem om just det på fb :D
Men lite mer detaljerat liksom, hur/vad jag ska tänka på o.s.v.
Sen frågade jag hur de tänker kring att man går på pass med skydd...nu tror jag inte att jag kommer vara med på pass innan axelortosen är borta (vi får se på återbesöket om typ 2,5 v) men tänker snarast om jag ska ha något litet stöd för knät, för säkerhets sk ull i början i alla fall.

Om en månad-ish är det jam-release (ja även de andra LM-passen då) och jag har inga som helst planer på att inte vara där :D

Imorgon är det "hemgångsplanering". Sen får vi se hur länge jag faktiskt blir kvar. Att jag behöver stanna i två veckor känns inte alldeles troligt. Vad ska jag görea här som jag inte kan göra hemma liksom?
Får jag vara på gymmet så får jag dessutom komma ut och inte fastna i isoleringen som jag var så orolig för!

Helt ärligt trodde jag inte att jag skulle komma till den här punkten inom närmaste halvåret...men här är jag.
Och jag är inte orolig alls längre :banana:
 
Men oj, vad hände här? Som BodyAttack-instruktör reagerade jag på att någon som fortfarande rehabar vill gå på BodyAttack, ett högintensivt 55 minuters cardiopass med mkt hopp. I all välmening, och utan att känna dig, ville jag påpeka att det kanske finns mer lämpliga alternativ. Det skulle jag tydligen inte ha gjort.
Speciellt när TS skriver i börjar att hon aldrig mer kommer kunna träna.
 
Speciellt när TS skriver i börjar att hon aldrig mer kommer kunna träna.
Vet inte vad du menar med det här, gissar att det mest bara kändes nödvändigt för dig att hugga på det där när jag dessutom förklarat hur jag känner det :)

Sen var ju precis vad läkarna sa. Att jag inte kommer kunna träna mer.
Nu får de säga vad de vill om det, jag tror dem inte längre.
Och jag är inte ensam om det :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 133
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 342
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 572
Senast: Trott
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 743
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp