Är det så här det ska vara att ha katter?

Sv: Är det så här det ska vara att ha katter?

:rofl: Förlåt men det låter som att ni har fullt upp

Kan de inte få komma ut nån gång då?Deras beteende kanske beror på rastlöshet?:angel:
 
Sv: Är det så här det ska vara att ha katter?

Klockan 4 verkar vara någon slags generell "väcka-matte" tid för vid den tiden bestämmer sig alltid mina katter för att jag måste vakna upp och kolla vad i hel***e klockan är... :smirk: Ena donnan verkar tycka att det är dags att busa = krypa in under täcket vid fotändan för att åla sig upp längs mitt ben. Rör jag mig miiinsta lilla måste kisse attackera! :devil: Den andra är lite tröttare och tycker det är gosigt att lägga sig på mitt ansikte och mysa... Rör jag mig då har jag dels en attack under täcket samt en katt som tror att jag vill träna någonslags balansgång med henne.
 
Sv: Är det så här det ska vara att ha katter?

Nej, mormors katter var också innekatter. Dock ett antal år äldre och klokare. Dessutom hade de väl lärt sig hur en värdig kattdams/gentlemans liv ska vara = sömn, gos och mat! ;)
 
Sv: Är det så här det ska vara att ha katter?

Vad är det med stället under diskbänken? Mina illbattingar har lärt sig hur man krafsar upp en del av "underdelen" på köksskåpen för att kunna kravla sig in under diskbänken. Så vi har för tillfället en märklig placering av en tung kruka där... :smirk: Vill inte ens tänka på allt de kan ha dragit in där. Jag vill definitivt inte tråckla in handen och känna efter... :crazy:
 
Sv: Är det så här det ska vara att ha katter?

Haha, mina katter är verkligen toksnälla hör jag. Det enda jag känner igen är klockanfyrasyndromet - då tycker det ena a l l t i d att det är dags att leka med leksaksråttan och om jag tyckte det var riktigt jobbigt går den ju faktiskt att gömma.
 
Sv: Är det så här det ska vara att ha katter?

Jotack, ví har high-life hos oss.

Och som jag skrev någonstans tidigare; utgång har de möjlighet till, men eftersom de inte är de tuffaste kissar och matte måste vara med som moraliskt stöd har det inte blivit tillräckligt mycket av den varan. Vi hoppas att det blir betydligt mer i sommar!
 
Sv: Är det så här det ska vara att ha katter?

...fast de är inte bara vilda, mina små gryn. :love: Jag skulle inte kunna tänka mig att inte ha någon som pratar med mig (den ena är en riktig tjötmoster... :D ), och tänk vad tråkigt att hädanefter behöva städa själv, utan någon som jagar moppen, dammtrasan, damsugaren... eller att behöva bada utan två sötnosar som sällskap på badkarskanten (även om en av dem har fått för sig att det är jättemysigt att sätta sig på lådan och göra nr. 2 när det är varmt och ångigt i badrummet och matte ligger i badkaret precis bredvid... :crazy: ). Tänk vad trist öht. att inte ha sällskap i allt man gör hemma. Och värst av allt, att inte få ha en katt på bröstet/ryggen/sidan och den andra på armen när man sover. Då är lite söndertuggade skor och välta fåtöljer något man gärna lever med! :love:
 
Sv: Är det så här det ska vara att ha katter?

fia-lisa skrev:
Någonstans har jag fått för mig att det här med katter är ganska smidiga djur att hålla sig med. Mormors katter låg mest i fönstren och kikade ut, ena kompisens katter låg mest i sängen, andra kompisens katter mest i knät osv. Kanske lite klösmärken på soffor och en vält blomkruka med lite otur.

Mina vildingar däremot river mer eller mindre HELA lägenheten varje dag. Fåtöljen är numer som standard vält (man tar sats från sovrummet, rusar allt vad man orkar in genom kök ut i vardagsrummet och kastar sig mot ryggstödet för att kunna vända snyggt och rusa vidare ut i hall och badrum), "vi" har rivit ner i princip all väv från en stolpe i vardagsrummet, alla blommor har fått flytta eftersom man biter på bladen, plockar bort blommorna, gräver upp jorden osv., finns det någon möjlighet att ta sig in i garderoberna är vi genast där för att släpa ut BH:ar, tröjor, strumpor, underkläder etc. till vardagsrummet. Kläder som redan ligger framme är inte intressanta. Gardiner ska man klättra i. Alla mattor ska ligga intryckta i hörn i högar.

Ligger något i plastpåse på diskbänken har matte lagt det där för att katterna ska ha något att riva ut ur påsen och sprida det runt i lägenheten, disktrasan ska ligga under vardagsrumsbordet. Vi hämtar alla lösa, bitbara saker i badrummet och gömmer på lämpliga ställen. Är de inte lösa försöker vi riva ner dem. Pappersrullar SKA bitas, rivas, klösas sönder till konfetti, pärlhalsband gör sig bättre som lösa pärlor. Jag hittar söndertuggade skor under soffan, alla hårband under sängen. Alla glas som står framme med vätska i MÅSTE undersökas med tass.

Igår kväll/natt hörde jag att de höll på att prassla med något i köket. Orkade inte gå upp eftersom jag var relativt säker på att inget smulbart låg framme i plastpåse. I morse låg det en sönderriven plastpåse på golvet i sällskap med en helt söndertuggad tomat (?). I hallen var det färggrann konfetti. De nya disktrasorna hade slitits ut ur sin plastförpackning och malts ner till oigenkännlighet... Kort sagt, vår lägenhet är numer alltid i kaos!

*pust* Kattdamerna är ju värre än värsta hundvalpen... :smirk: Och ändå kan jag inte tänka mig ett värre öde än att behöva leva utan mina små monster!


Oj!

Är du säker på att det inte är två lejon som du fått hem? :p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 199
Övr. Katt i oktober 2016 köpte jag cornish Rex katter, en kastrerad hane som då va ca 5 månader samt hans några månader äldre kastrerade...
2 3
Svar
41
· Visningar
15 928
Övr. Katt Hej! Jag och min mamma har en katt tillsammans som nu är runt 8 år. Katten bor just nu hos mamma, men mamma kommer att flytta till...
Svar
2
· Visningar
1 620
Senast: MayGrace
·
Katthälsa Hej! Efter en desperat sömnlös natt kom jag att tänka på mitt gamla favoritforum Buke och att människor här brukar ha mycket kunskap...
Svar
9
· Visningar
1 741
Senast: Niceperson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp