Är det värt priset?

gul_zebra

Trådstartare
Ska ev köpa syrrans marsvin, för honom vill hon ha 300 med bur. Men saken är den att han är 4 år, ryggfel, har fortfarande ett rejält äckligt märke från att han har haft en fettknöl som har spruckit, han bits, är tunn (får inte ordentlig mat), sneda klor, en tand har gått av så de växer konstigt och behöver klippas, buren har vidrig botten som det inte går att tvätta av ordentligt... Är det verkligen värt 300?
Sålde ju mitt marsvin för 300 förut, med bur och tillbehör, men han var ju iaf yngre, i gott hull, omskötta tassar och klor, tänderna bra, urgo grabb som inte bet...
Vad tycker ni?
Syrran är nämnligen allergisk numera och har låtit andra syrran ta hand om honom, så nu sköts inte burrengöring eller nånting. Utan hö i flera dagar, inte ens vatten har hon fyllt på! Så nu ska jag ta upp honom till rättvik fram till jul... Men jag vill ju köpa honom, men vet inte om 300 är det rätta priset, tycker det är lite väl mycket för ett bitigt marsvin med alla de felen, som dessutom antagligen har levt mer än halva livet... Känns liksom som om det skulle vara "roligare" eller något att köpa ny bur eller bygga en själv, och köpa ett par nya marsvin. Kostnaden om jag bygger egen hamnar ju tom under priset hon tar så, 100 kr för marsvinen, plus köp av skål/flaska, burmaterial har jag ju. Näe usch, jag har hamnat i en återvändsgränd här... Har ju så knapert redan men vill ge honom ett bättre liv samtidigt... :crazy:
 
nej det är det inte. men det är möjligt att det går att göra rent buren med ättiksprit om det får ligga i några timmar. Är det inte så tjocka beläggningar kan det kanske funka med wc anka oxå. Men ett marsvin som är som du beskriver låter olyckligt och har säkert ont= veterinärvård.
Du borde självklart få det gratis! Dom borde bli glada att bli av med eländet om dom inte víll sköta om det.
tuslus :)
 
Precis vad jag tänkte! Liksom, 300 för ett marsvin + vetkostnad är inget jag vill betala precis, har redan fullt upp med att betala mig själv plus 3 råttor plus kommande ungarna och två till från sthlm :crazy: Vete sjutton hur jag ska göra...
Ont har han ju i ryggen om han springer på golv, matta går bra och han blir hur glad som helst (vad konstigt när han sitter i buren utan aktivering om dagarna). Men på golvet halkar han bara och får ont i ryggen stackarn... :(
 
om det är din syster tycker jag hon skall sänka priset,
och så tycker jag inte han lät så trevlig i utseende eller hälsomässigt.
 
Nä jag skulle bara ta hand om det om min syster erbjöd sig att betala det i fortsättningen också och det bara gick ut på att jag skulle sköta om det.
 
Är den så dålig som du påstår tror jag det bäst för den att avlivas! När du vet att den har det så dåligt och det dessutom är hemma hos dig borde du verkligen göra någonting :mad:
 
Jag kan inte göra så mycket, bor på internat 6 mil hemifrån.

Har iaf köpt honom av henne nu för 150 kr :) Inte direkt bra det heller, men vad gör man inte... Får se om han blir lite bättre, annars är det väl avlivning då :( Menmen. Han verkar iaf trivas lite bättre med hö och grönsaker och grejs i buren som han sitter och käkar på :) Väldigt glad grabb kan jag ju säga iaf, så får vi se om han går upp i vikt och så. Problemet var bara vitkål som inte fanns på affären, får kika på någe annan affär imorrn. Köpte äpplen idag iaf så han har fått både det, morot, solrosfrön och annat mums :D Han är som råttorna; bortskämd :angel:

Ni får hålla tummarna för att det går bra iaf :) Ryggen har han ju inte vad jag märker ont i när han är i buren/på halkfritt underlag iaf, som tur är.
Jaja, jag ska sluta babbla... :smirk:
 
Bra att du tagit hand om honom nu, men har han ont tycker jag inte att du ska behålla honom.
 
Sant.
Har provat ge honom lite massage, sååå skönt :D Verkar inte ha ont i ryggen när man är där och håller på iaf, snarare njuter av det. Annat är det med att springa på halkiga ytor, inte roligt :crazy: Menmen, han springer "löst" nu så han har en filt utanför buren som han kan komma ut på. Lägger en extra filt över en stor del av golvet också så han får springa av sig där ett par timmar om dagen plus en massa gos. Verkar gå alldeles utmärkt nu iaf, får se hur det går framöver. Vill hellre ge honom en chans och inte avliva just nu iom att han är så glad jämt numera och inte verkar ha några problem alls utom på golvet. Men såna skutt och grejer han tar verkar han inte ha ont alls i ryggen över huvud taget men man vet ju aldrig... Får se hur det går framöver iaf.
 
Åååh.. det låter jättebra!
Jag förstår att han är glad nu när du äger honom och tar hand om honom!
Jag tycker att det var jättebra gjort av dig!
Håller tummarna för att allt blir bättre!

/kram D. :D
 
:bow:

Fast han har ju inga problem med att springa på golv som syrran sa. Han är ju ute på golvet och rejsar runt mest hela tiden :confused: Ser lite lustigt ut när det blir halt och han måste springa på plats innan han kommer iväg, som i Tiny toons och sånt :D
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag är kär! :love: Grannen har två små råttöser, en pew och en ch hd rex. Båda ska omplaceras för dottern har tröttnat... Jag...
Svar
7
· Visningar
1 147
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp