Bukefalos 28 år!

Hjälp, Zebran är kär i råtta!

gul_zebra

Trådstartare
Jag är kär! :love:

Grannen har två små råttöser, en pew och en ch hd rex. Båda ska omplaceras för dottern har tröttnat...
Jag har blivit tillfrågad flera gånger men varje gång tackat nej, för jag kan inte skaffa fler råttor. Men så idag skulle de ha hjälp med att klippa klorna på båda töserna.
Båda var kolugna. Så lugna råttor vid kloklippning har jag aldrig stött på tidigare. Och så rextösen, som är extremt gullig med sitt lilla krull, hon sitter där så sött och pussas och knaprar och myser i min hand på väg att somna, som ingen råtta hos mig gjort förut. Mig är kär i lilla krulltotten!

Och ja, självklart vill jag ha tösabitarna! Men så till problemet...
Nu blir det ju plugg på folkhögskola ett år. Men efter det vet jag inte hur det blir med tiden! Pengar lär knappast vara något problem även om det blir knapert (sparar undan vetkostnader, bur och sånt har jag, tillbehör fixar jag lätt själv, torrmaten för mina 5 går på 22 kr/månad+matrester...) så även om det blir knapert så är det ju kostnader man kan "offra" för de små liven. Men jag hoppas ju på att börja på högskola nästa år och i samma veva flytta hemifrån och allt och tja... Jag vet inte hur det blir med tiden när jag ska plugga och ha mig. Jag vill inte ha råttor som inte får tillräckligt med uppmärksamhet, och jag vill inte sabba plugget heller, är seglärd också så plugg tar mycket tid.
Ja och så är pappa och mamma väldigt anti nya husdjur, men pappa ska flytta och har inget att säga till om när han väl är borta och mamma är ju lite småkär i de hon också och hon vet att hon inte kan göra något åt saken om jag tar hem fler djur.

Men vad sjutton... Jag vet inte vad jag ska göra! Råttorna bor i en hamsterbur och är tunna, tror inte de får ordentlig mat (ja, jag har snackat en massa med de, har även gett de vällingen jag hade kvar för att kunna få upp de i vikt, vete fan om den används...) Grannen har sagt att om de inte hittar nytt hem snart så ska de antagligen "dödas". Jag kan bara inte låta lilla krulltotten gå och dö när hon och syrran ju faktiskt kan få det bra här. Men samtidigt, hur går det sen då? Och hur sjutton får jag plats med en till bur tills de är introducerade till flocken, Diva och Lolita har ju pissigt svårt för nya burkompisar, tog 3 månader för Cachen att komma in i flocken.
Och så har jag iofs ingen lust att lyssna på gnällig mamma, vi har problem nog ändå, men hon ger sig ju snabbt... Jag skulle ju kanske kunna låta bli att utöka fåglarna som jag tänkt göra och ta flickorna istället... Eller...

Näe, hjälp mig, vet inte vad jag ska göra! :(
 
Sv: Hjälp, Zebran är kär i råtta!

kan du inte själv ta hand om dom så kan du ju omplacera dom genom omplaceringshemmet för råttor som håller på att startas.

hoppas det går bra för råttorna :)
 
Sv: Hjälp, Zebran är kär i råtta!

Sant iofs, men jag är väl den enda hittills som vill hjälpa till i Dalarna verkar det som :crazy:
 
Sv: Hjälp, Zebran är kär i råtta!

YESYESYES!!!


Ena granngubben är här nu och mamma är på gott humör samtidigt.
Så tar han upp råttorna. jag börjar fjäska lite på mamma (vad fan, jag fick ju inget motstånd alls :eek: Enligt mamma så kommer ju grabbarna ändå dö snart :smirk: )
Så, en hundring till mamma (ja, jag är en skitbra fjäskare ibland :D) och villkoret att det inte blir fler finkar som det var tänkt att bli...
Råttisarna flyttar hit så fort resten är färdigbehandlade för skabben! Yeeey, min lilla krulltott is coming home! :love: :love: :love:

(Kan ingen vara snäll och spola fram tiden till den 27:e nu..? ;) :banana: :love: )
 
Sv: Hjälp, Zebran är kär i råtta!

Du kommer att ha tid över trots att du läser på högskola. Eller ja, det beror iofs på vad du tänker läsa ;-) Jag har läst språk och jag gick i skolan 1-3 dagar i veckan.
 
Sv: Hjälp, Zebran är kär i råtta!

Jäklar, så lite :eek:

Jag hoppas iofs på mycket matte och företagsekonomi (måste få lära mig nån gång om jag ska kunna starta eget), det lär ta en massa tid.
Menmen. Hinner jag inte med så får jag ta det då helt enkelt. Hellre det än att de stannar kvar där de är nu.

De ska hämtas idag istället så kära bukefolk, ni kan vänta er en hel drös med bilder! Tar risken att de får skabb med tanke på hur de har det hos grannen, och får de det så fick jag mer ivomec från vetten än jag behöver. Ska höra med en uppfödare om det kanske är en bättre idé att behandla de också redan nu, iom att de ändå kommer från zooaffär och jag har lite svårt för att se löss på ljusa råttor. Får se vad hon säger... :)
 
Sv: Hjälp, Zebran är kär i råtta!

Självklart skall du ta dom :) Eller det har du ju redan bestämt så då får jag väl istället berömma dig för ett väl taget beslut!

Jag hade 11 råttor samtidigt som jag flyttade hemifrån för att plugga(till först 18kvm semesterbyscha och sedan till 22kvm lägenhet). Fick överlåta "tjejgänget" till mina bröder i brist på plats, så tillslut hade jag 5grabbar boende med mig under veckorna och tillsammans åkte vi till föräldrahemmet på helgerna och tog hand om våra tjejer. Tid och motionsmöjligheter finns det gott om när man går på högskola (självklart beroende av vart man pluggar). Jag fick fatt i en bra lägenhet som jag "råttsäkrade" och sedan var de ute jämt när jag var hemma. *minns gamla goda tider* Vad mysigt det var när man vaknade o hade råttisar på kudden :) Eller hur kul det var att få fem feta grabbar runt tårna när man öppnade kylskåpet :D *saknar*


Lycka till med dina nyförvärv, önskar jag oxå kunde hitta nya underbara råttisar!
 
Sv: Hjälp, Zebran är kär i råtta!

Hehe till deras stors förtret ja! Det har inte varit det minsta kul att käka medicin idag hälsar de :D

Men de är så goa så, ökar i vikt gör de också. Krull väger idag 220 gram, Gunde väger 246 gram. Mer mage ska de få! :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 680
Senast: Zewz
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 469
Senast: alazzi
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 762
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 043
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp