Är du rädd för influensa?

vallhund

Trådstartare
Jag bara säger...Vad spelar influensan för roll efter att ha läst detta?

Sanna data från Smittskyddsinstitutet:

Om du simmar en timma i en allmän simhall, har du fått i dig 1/2 liter urin.



ShowUserFile.aspx



Under en genomsnittlig dag, har dina händer varit i kontakt med minst 15 penisar (genom att ta i dörrhandtag, dörrar etc.)





Ett genomsnittligt intag av snabbmat innehåller minst 12 hår.




Under ett år har du svalt ned minst 14 insekter medan du sov!!!






Varje år har du tagit i hand med minst 6 män som nyss onanerat UTAN att tvätta händerna efteråt.




Under en normal bröllopsbankett, har du 1 chans på 100 att få munherpes av de andra inbjudna vid kindpussar.





Du inandas dagligen 1 liter av andras anala gaser.




Ha en fin dag...
 
Bakterier hanterar min kropp normalt ganska bra. Virus den aldrig träffat förut kan vara lite mer kinkigt.

Jag kommer att vaccinera mig mot influensa i år. Lär få det rekommenderat på måndag (och gratis på vårdcentralen veckan efter när jag träffar läkaren).
 
Nej, jag är inte rädd för influensa. Har hittills i mitt liv bara fått det en gång (vad jag vet i alla fall) och det var hanterbart även om jag var däckad några dagar. Jag är heller inte i någon riskzon, så jag har ingen anledning till att vaccinera mig.
 
Jag vaccinerar mig och tänker på hur jag hanterar offentliga miljöer. Mitt immunförsvar är kasst och en vanlig förkylning däckar mig betydligt längre än vad den gör med normala personer.

Det är absolut inte så att jag går omkring och har bacill/virusskräck men jag är så illa tvungen att tänka mig för. En sjukdom som är en bagatell för de flesta kan bli inläggning på sjukhus för mig i värsta fall.

Jag tillhör flera riskgrupper så jag får gratis vaccinering.
 
Det där med simhallen kan ju inte stämma? Eller är det räknat på det som absorberas genom huden?
 
Jag är van att folk hostar och nyser på mig hela dagarna så nej, jag är inte ett dugg rädd.
 
Jag bara säger...Vad spelar influensan för roll efter att ha läst detta?

Sanna data från Smittskyddsinstitutet:

Om du simmar en timma i en allmän simhall, har du fått i dig 1/2 liter urin.



ShowUserFile.aspx



Under en genomsnittlig dag, har dina händer varit i kontakt med minst 15 penisar (genom att ta i dörrhandtag, dörrar etc.)





Ett genomsnittligt intag av snabbmat innehåller minst 12 hår.




Under ett år har du svalt ned minst 14 insekter medan du sov!!!






Varje år har du tagit i hand med minst 6 män som nyss onanerat UTAN att tvätta händerna efteråt.




Under en normal bröllopsbankett, har du 1 chans på 100 att få munherpes av de andra inbjudna vid kindpussar.





Du inandas dagligen 1 liter av andras anala gaser.




Ha en fin dag...
Smittskyddsinstitutet? Nä knappast.

det där är en urgammal skämtgrej som fanns redan före facebook.

Sedan januari 2014 finns smittskyddsinstitutet inte längre.
 
Nej mig spelar det ingen roll. Jag har vaccinerat mig en gång och det var för att jobbet uppmanade oss till det och fixade allt.
 
Jag vaccinerar mig och tänker på hur jag hanterar offentliga miljöer. Mitt immunförsvar är kasst och en vanlig förkylning däckar mig betydligt längre än vad den gör med normala personer.

Det är absolut inte så att jag går omkring och har bacill/virusskräck men jag är så illa tvungen att tänka mig för. En sjukdom som är en bagatell för de flesta kan bli inläggning på sjukhus för mig i värsta fall.

Jag tillhör flera riskgrupper så jag får gratis vaccinering.
Jag tillhör ju också riskgrupp men i västra Götaland fick man betala 100 kr ändå
Får se nu med nytt län
Vaccinerar mig pga min astma som blir till sjukhusvård om jag blir sjuk
 
Borde vaccinera mig pga mina mediciner, men har aldrig haft influensa så har aldrig vaccinerat mig. Min läkare såg inte helt nöjd ut när jag sa det förra året :angel:.
Lyckas jag och sambon med graviditet och det är influensa-säsong kommer jag dock vaccinera mig.
 
För att svara på ursprungsfrågan så - nej jag är inte rädd.

Däremot är det opraktiskt, otrevligt och plågsamt att ha influensa.
Jag får mina sprutor gratis eftersom jag har diabetes, kassa njurar och haft cancer. Jag är ett skröppel. Det blir sannolikt billigare för landstinget att kosta på mig en spruta.

jag ringde och kollade när det skulle vara dags. I november trodde min vårdcentral. Så när det blir november går jag och vaccinerar mig.

(ja jag går - jobbar tvärsöver gården till min vc :) )
 
Nej jag är inte rädd för influensan då jag sällan är jättesjuk . jag har ett bra immunförsvar och blir jag jättesjuk så blir jag de med !har inte haft influensan på ett par år nu
 
Nej, jag är inte rädd för influensa, mer rädd för vaccinationer isf. Eller rädd och rädd, jag vill inte gå och vaccinera mig.
Ang det andra, det man inte vet det har man inte ont av :p

Nu kan jag tycka att folk i allmänhet är lite basilusk-läbbiga så jag är alltid noga med handhygienen när jag är ute där, spritar gärna händerna lite då och då.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp