Är du smartare än en femteklassare?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Det finns ju ett spel med samma namn som man kan testa (om man nu inte lyckas bli uttagen till programmet väl säga :p )
Så frågan är: Är du smartare än en femteklassare/klarade du hela spelet? :D
Och vad har du själv för utbildning (mer än femteklass då)? :D

Ja, jag är smartare än en femteklassare :banana:
Läste ekonomiprogrammet inriktning juridik på gymnasiet.
 
Retar mig också lite på titeln. Dessutom är ju en del frågor helt kopplat till om man är barn nu. Jag som växte upp på 90-talet och INTE har egna barn har ju noll koll på barnböcker som kom för två år sen, utan att jag behöver vara korkad för det.

Ändå tittar jag på programmet. Brukar klara alla frågor utom om det handlar om alltför modern barnlitteratur/annan media/lekar som ungar idag håller på med och som inte fanns när vi var små.
 
Retar mig också lite på titeln. Dessutom är ju en del frågor helt kopplat till om man är barn nu. Jag som växte upp på 90-talet och INTE har egna barn har ju noll koll på barnböcker som kom för två år sen, utan att jag behöver vara korkad för det.

Ändå tittar jag på programmet. Brukar klara alla frågor utom om det handlar om alltför modern barnlitteratur/annan media/lekar som ungar idag håller på med och som inte fanns när vi var små.

"Är du mer allmänbildad än en femteklassare" var väl inte en tillräckligt klatchig titel :D. Är ju ett köpt koncept dessutom.

Jag de där frågorna om populärkultur för dagens barn brukar ju vara rätt hopplösa. Sen tycker jag även att åk 1-2 har svårast :p De frågorna kan ju vara precis vad som helst. Årskurs 4-5 brukar jag oftast klara, det har nog med att göra att jag är väldigt bra på att komma ihåg onödig fakta som residensstaden i Närke och sånt där :p
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 719
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 788
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp