Är jag förstörd?

Jösses - vad läser du för strunt?? :banghead:

Man föds med sin sexualitet. Det är inget man kan lära sig eller omvändas till. Basta!

De enda ställen jag känner till som försöker påverka sexualiteten är religiösa sekter.
Läs fakta och forskning istället för sån där smörja.
PLEASE
Men då är jag född som sån som går in och chattar med gubbar då
 
Har du varit inne på amerikanska och/eller religiösa sidor? Tro mig, ingen psykolog inom vården kommer att dra några sådana paralleller.
En del men en del på svenska. Har googlat massor länge. Mest hur man ska bli av med det men det står ju inget om det på typ psyokologsidor. Där står bara att det inte är ditt fel och det finns hjälp. Men om jag vill ha hjälp att bli av med det så står det sånt om hur det påverkar.
 
Det kan snarare vara ett betende som du har lärt dig att göra.
Inte frivilligt, men det kan bli så. Jag hoppas verkligen att du kan få hjälp.
Jo det är det som sidorna skriver också. Att jag lärt mig det och då kan jag sluta. Och så skriver dom det om lesbiskheten också så då vill jag ju inte gå i terapi. Men om jag är säker på att psykologen inte tycker så så är det ju bra.
 
En del men en del på svenska. Har googlat massor länge. Mest hur man ska bli av med det men det står ju inget om det på typ psyokologsidor. Där står bara att det inte är ditt fel och det finns hjälp. Men om jag vill ha hjälp att bli av med det så står det sånt om hur det påverkar.
Var försiktig med ditt googlande, det är som ett svart hål att börja googla om hälsa så länge det inte är för att hitta kontakter. När jag ringer upp min veterinär och är smått hysterisk över något symptom jag kollat upp på nätet kan jag höra hur hen tar ett djupt andetag och vänligt undrar:" Sel, did you google again? I'll book you in and we'll find out what is wrong." Precis som det ska vara.
Prata med en yrkesmänniska. :heart Det är en jättebra början att du skriver här, men det enda vi kan göra är att hänvisa vidare.
 
Försökte lyssna men det är precis sånt som bara får mig att ge upp. Hemskt hon blev våldtagen och groomad och allt men det var inte alls så för mig. Och inget alls om hur man blir efteråt och hur man fixar det. Eller det kanske kom senare men okrar inte lyssna.



Det står så på ställen där jag läst, alltså att övergrepp påverkar sexualiteten och man kan bli lesbisk eller asexuell eller så blir man själv sån som gör övergrepp.
Vilka sidor och vilken forskning ligger bakom påståendet?
 
Var försiktig med ditt googlande, det är som ett svart hål att börja googla om hälsa så länge det inte är för att hitta kontakter. När jag ringer upp min veterinär och är smått hysterisk över något symptom jag kollat upp på nätet kan jag höra hur hen tar ett djupt andetag och vänligt undrar:" Sel, did you google again? I'll book you in and we'll find out what is wrong." Precis som det ska vara.
Prata med en yrkesmänniska. :heart Det är en jättebra början att du skriver här, men det enda vi kan göra är att hänvisa vidare.
Nej jag tänker inte heller att buke ska fixa mig. Men jag kan ju inte prata med nån i verkligheten. Allt bara snurrar när jag försöker tänka på terapi. Det känns som helt omöjligt.
Vilka sidor och vilken forskning ligger bakom påståendet?
Det minns jag inte
 
Jo det är det som sidorna skriver också. Att jag lärt mig det och då kan jag sluta. Och så skriver dom det om lesbiskheten också så då vill jag ju inte gå i terapi. Men om jag är säker på att psykologen inte tycker så så är det ju bra.
Sluta läsa sådan dynga. Den drar ju bara ner dig. Det är INTE så att det som står på nätet är sant. Mycket av det som står på nätet är ren desinformation där avsändaren har en agenda. Man måste sålla hårt. Tyvärr mår du så dåligt så du inte kan sålla men det du läser är rena lögner och inget annat.
Vi är massor av folk som gått hos psykolog, lita på oss. Det funkar inte som de där lögnarna säger.
 
Nej jag tänker inte heller att buke ska fixa mig. Men jag kan ju inte prata med nån i verkligheten. Allt bara snurrar när jag försöker tänka på terapi. Det känns som helt omöjligt.

Det minns jag inte
Det skrämmer mig lite att du litar på sånt du läst men inte ens minns vad det var.

Samtidigt som du inte litar det minsta på beprövad vetenskap inom vården.

Googla på vilken utbildning som krävs för att bli psykolog, ett legitimationsyrke.
 
Tror inte dom är skadeglada men dom har säkert åsikter om personerna dom träffar. Och ibland säger dom vad dom tycker. Och jag tror inte jag orkar om dom tycker jag gör fel eller tänker fel. Även om dom inte säger det rakt ut så kanske dom frågar om sånt eller pratar om hur jag är eller fungerar.
Så du tror att en psykolog har ork att ha åsikter om de cirka 40 olika personer som de träffar varje vecka? Jisses vad energi de måste ha.
Varför tror du att dina problem är så intressanta så andra skulle ha åsikter om dem och då framförallt någon som är professionell och har lyssnat på liknande historier massor av gånger genom sitt yrkesliv?
Nej jag försöker inte förminska dina problem jag försöker sätta dem i perspektiv och försöker visa dig att du är centrum i ditt liv men du är inte centrum i andras liv utan de människorna har sig själva som centrum i sina liv.
 
Ja men det är så det känns. Eller ja jag tyckte inte om det då men eftersom han sa åt mig att göra saker och jag gjorde utan hot eller tvång så blir det konstigt när folk pratar om trauma och våldtäkt och så. Passar liksom inte in tänker jag. Och jag mår ju dåligt nu. Men inte på det sättet eller vad man ska säga.

Det kanske är självskadebeteende ja. Det känns som jag "gör om det" varje gång jag läser om sånt eller går in på chattarna. Men har tänkt att man självskadar för man mår dåligt. Och när jag inte gör det så mår jag inte dåligt. Jag mår ju dåligt av att göra det.

Försöker läsa för att hitta hur terapin funkar eller vem man kan prata med. Men som sagt passar inte mitt in. Jag har inte blivit våldtagen och mår inte dåligt så. Trauma känns "för mycket".
Det där att liksom fastna i beteendet och göra om det är vad jag vet typiskt post-övergrepp/trauma-reaktion. Någon som kan mer om psykologi än mig kan säkert förklara varför, om det är att hjärnan på något sätt tänker "Jag är en sån som förtjänar X tydligen, för annars hade jag inte blivit utsatt för X i första läget", eller om det är att man vill iscensätta scenariot igen, men nu med sig i själv i kontroll av situationen, eller nåt helt annat.

Men själva beteendet är vanligt, och tyder i min bok på att du skulle kunna ha nytta av professionell hjälp med att bearbeta. För det verkar inte riktigt som att det läker av sig själv, den skada du fick, så ta hjälp. Det är ju därför vi har sjukvård! Om du hade slagit i knäet och fortfarande efter två år haltade, skulle du inte gå till läkare då? Även om det inte verkade som en så farlig smäll när du slog i? Det är ju samma här.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
544
Senast: Palermo
·
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
17 582
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp