Är NATO bra för Sverige?

Kina och Ryssland är mer så allierade.
VAD har Ryssland någonsin gjort oss?
Inte ens Finland är rädd för ryssen o känner behov av att gå med i NATO.
Vad i S.skulle intressera för att invadera?

Vem är det som är konspiratoriskt?
Läser du ens länkar?
Vilka bestämde att Saddam, Mubarrak, Khadaffi o även al-Assad skulle tas bort?
Det var sex länder i Mellanöstern som skulle slås omkull. Sudan, Jemen, Irak, Libanon, Egypten och Libyen. Vilka fjäskas det för? Saudiarabien! och övriga gulfstater.
Vilket intresse har de i Ukraina? Olja och de kan omringa Ryssland. Samma med Syrien. Därför ville de ta bort även Al-Assad som inte tillät pipelinen gå genom landet från Qatar till Turkiet. Kriget började kort efter att han sa Nej! Nu gick istället 3500 tankbilar i skytteltrafik med stölden av den syriska oljan. Finns fotat av satellit.

Vi har blivit matade med propagandan att Ryssland är den store stygge Vargen sedan barnsben, men vem är den store krigsherren? Usa lovade att inte närma sig Ryssland i position efter sovjetunionens fall, men ack...
Ryssland har egen guldreserv till skillnad från.... och har enorma naturtillgångar. De skiter i lilla förfallna Sverige som även Norge vill ha gränsskydd emot. De gillar däremot inte att de har USA/ NATO in på knuten. Påtagligt hot.
Varför är Ukraina så viktig? Fråga Exxon förutom den strategiskt viktiga möjliga hotpositionen.
Baltstaterna ville självklart dra nytta av EU eftersom Ryssland står under sanktioner gjorda av väst.

Vem vill tillhöra den mobbade gruppen som ständigt trakasseras? Bättre att jaga i flock som de som anser sig äga rätt åsikt.

Follow the money.
Det jag är mest förundrad över dig är hur du kombinerar dina högerbruna åsikter i invandringsfrågan med din vänsterröda NATO-åsikt. Kan det vara så att du i genomsnitt är en transparantblek centerpartist i verkligheten?
 
Om Putin skulle bytas ut så skulle det se annorlunda ut. Just nu är det inte riktigt på sannolikhetskartan dock, men det finns krafter inom Ryssland som skulle lösa nästan hela problemet på en kvart.
Japp.
Tyvärr så finns det också krafter som vill dra Rysslad åt ett håll som skulle få oss önska Putin tillbaka. Moskva är milt sagt en intressant politisk plats just nu.
 
I en undersökning i UK skulle 78% föredra Putin som PM före Cameron. Nu vet vi iofs hur undersökningar kan styras, men Jefferys åsikt håller inte alla med om. Det politiskt korrekta eländet.
http://www.express.co.uk/news/uk/627989/Vladimir-Putin-David-Cameron-poll-who-want-British-PM
Åkesson fick 65% av rösterna efter Agendas debatt. Hmm. Folk kanske håller på att vakna ur törnrosasömnen. Man vill inte ha allt mer parallellsanhällen där skjutningar och våld förekommer dagligen. Idag fick polisen brandbomber kastade mot sig i Vårberg. Snart skjuter man på dem.. Gissa varför M och Alliansen inte väljer att fälla den ständigt fallande i förtroende minoritetsregeringen. De vet!
 
I en undersökning i UK skulle 78% föredra Putin som PM före Cameron. Nu vet vi iofs hur undersökningar kan styras, men Jefferys åsikt håller inte alla med om. Det politiskt korrekta eländet.
http://www.express.co.uk/news/uk/627989/Vladimir-Putin-David-Cameron-poll-who-want-British-PM
Åkesson fick 65% av rösterna efter Agendas debatt. Hmm. Folk kanske håller på att vakna ur törnrosasömnen. Man vill inte ha allt mer parallellsanhällen där skjutningar och våld förekommer dagligen. Idag fick polisen brandbomber kastade mot sig i Vårberg. Snart skjuter man på dem.. Gissa varför M och Alliansen inte väljer att fälla den ständigt fallande i förtroende minoritetsregeringen. De vet!

Kanske folk vaknar till ur rassesömnen
och inser att skyddet av medmänniskor på flykt inte utgör ett hot. Man vill inte ha fler våldsbejakande rasistiska gäng på våra gator. Man vill inte ha middagar där rasister spyr galla över medmänniskor som inte passar deras Sverigebild. Nästa gång är det de själva som pekas ut som icke önskvärda.

Det kanske är dags att inse att internationella samarbeten är överlägsna nationella ankdammar i många frågor.
 
I en undersökning i UK skulle 78% föredra Putin som PM före Cameron. Nu vet vi iofs hur undersökningar kan styras, men Jefferys åsikt håller inte alla med om. Det politiskt korrekta eländet.
http://www.express.co.uk/news/uk/627989/Vladimir-Putin-David-Cameron-poll-who-want-British-PM
Aah. Gamla goda trovärdighetsundret Daily Express!
Nu är du både brun och röd i samma tråd - det här är en UKIB-tabloid.
Express_2009-11-23.jpg


Btw, hur de än har gjort undersökningen - tror du att man vill visa ett brittiskt stöd för Putin, eller går undersökningen ut på att visa hur usel man tycker Cameron är?
 
Senast ändrad:
Det är lite underligt att man vill flytta in all makt inom landets gränser med tanke på den flod av epitet Löfvens regering och alla andra nationella institutioner får utstå i andra trådar.La logique est perdu.
 
Egentligen hade jag inte tänkt att blanda mig i NATO debatten eftersom jag, som numera norsk statsborger, faktiskt är med i NATO. Jag förstår inte vad som skulle provocera Putin extra om Sverige gick in i försvarsalliancen än att Norge (och Danmark) har gjort det. Bägge länderna var med från början i varje fall Norge har ett försvar värt namnet och vet okså att vi får direkt hjälp utan försenande byråkrati i ett utsatt läge.
 
Ahaaaa. Ja de förklarar saken. Du tror att världen består utav en serie helt fristående öar utan någon som helst inbördes påverkan.
Nä. Det har jag alldeles för många poäng inom internationella relationer för att tro. Sluta nu, du får mig inte att ändra åsikt för att du hoppar på mig. JAG anser inte att vi ska gå med i Nato, eller bli värdland. Med den erfarenheten och de teorierna och forskning jag har läst och studerat. Du får tycka precis tvärt emot eller vad du vill, men jag kommer fortfarande inte ändra min åsikt om det här. Jag är inte för NATO helt enkelt. Simple like that.
 
Nä. Det har jag alldeles för många poäng inom internationella relationer för att tro. Sluta nu, du får mig inte att ändra åsikt för att du hoppar på mig. JAG anser inte att vi ska gå med i Nato, eller bli värdland. Med den erfarenheten och de teorierna och forskning jag har läst och studerat. Du får tycka precis tvärt emot eller vad du vill, men jag kommer fortfarande inte ändra min åsikt om det här. Jag är inte för NATO helt enkelt. Simple like that.
Om du har några poäng inom internationella relationer är du kapabel att åtminsone ställa dig frågan varför det diskuteras om Sverige ska gå med i NATO eller inte. Typ vad finns det för militära plus och minus på att vara med, eller inte.
Men om du inte ser vad det skulle ha för betydelse i diskussionen så måste jag säga att de poäng du studerat är av tveksam kvalitet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp