Bukefalos 28 år!

Är sådant här en lagligt??

Sv: Är sådant här en lagligt??

Vilken bra smak din hund har. :D

Alltså, jag vet inte riktigt vad jag tycker. Det ser fräckt ut, det första jag tänkte var "i want one!". :p Men jag gillar inte alls synsättet att hunden är en accessoir eller en leksak... å andra sidan, har de redan den synen gör det knappast till eller från för hunden om den blir färgad? Och att färga den känns inte egentligen värre än schamponeringar, hårryckning, klippande av känselhåren, söta rosetter på huvudet eller den där mössan och solglasögonen folk sätter på hunden för att ta roliga kort. Så länge färgen är ofarlig alltså, även om jag också undrar hur (om!) de lyckas färga runt ögonen och nosen utan obehag.

Jag funderade själv på att färga min vovves öronspetsar lila förra veckan när jag gjorde lila slingor på mig men var inte säker på hur ofarlig färgen är (å andra sidan kletar jag den i huvudet på mig själv) och kände att jag nog inte hade lust med omgivningens oblida blickar. Av samma anledning brukar vi inte använda hans gröna klolack så ofta... :angel:
 
Sv: Är sådant här en lagligt??

Fast folk som sysslar med sånt skiter nog högaktningsfullt om det kommer i ögonen. Se bara på den poppulära trenden som kom på 80-talet med sk discofiskar, akvariefiskar som man injicerat färger i. Sen tog Asien det ett steg längre. fiskar tatueras in med små budskap tex i love u, klöver, shackrutemönster. Även injicering med färg görs innanför fjällen med färgpigment för att ge fiskar neonfärger.
Ofta genomgår fisken en blekning innan färgningen görs, detta innebär att fisken doppas i väteperoxid (samma ämne som vi människor använder oss av för att bleka håret.)

Så jag tror knappast dom bryr sig om huruvida färgen hamnar i ögon eller öron bara det är fränt.
 
Sv: Är sådant här en lagligt??

KL

Jag målade en klo på min hund en gång, det var lite festligt. Men eftersom den var röd så trodde alla att han blödde. Mormor höll på att svimma av oro.
 
Sv: Är sådant här en lagligt??

Min kompis när hon var ca 15 färgade sin mammas Cavaliers svans med grön karamellfärg. Mamman såg inget utan tog hunden på dagliga morgonpromenaden. Hunden var svart/vit..ganska mycket vitt på svansen samt att det var vinter i Norrland...Jäätttevitt överallt, så den gröna färgen verkligen lyste.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det nära att XLBullies förbjuds i UK, efter flera ihjälbitna människor. Norge har ju ett införselförbud etc av vissa raser och...
2
Svar
33
· Visningar
3 901
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Hästnyheter Redan i semifinalen tog det stopp för Malin Baryard Johnssons lag Stockholm Hearts. När lagen på söndag kväll gör upp om segern i den...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den här veckan väntar ännu ett mästerskap för Henrik Ankarcrona i rollen som svensk förbundskapten. Han har fått uppleva guldyra på VM...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Lagen till OS i hoppning nästa år har fyllts på efter det nyss avslutade Pan American Games.
Svar
0
· Visningar
232
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp