Ärenden/allmänn kännedom?

Rea

Trådstartare
Jag har fått reda på att anmälningar gjorda till tex Jordbruksverket är allmänna handlingar eller vad det kallas för. Vem har tillgång till dessa och vart vänder man sig för att få del av dessa akter?
Jag vill veta detta för jag har ett pågående mål mot en veterinär och om nu dessa akter är allmänna handlingar så vill jag ta reda på vad det mer finns i rullarna om denne klåpare!
 
Det är vanligt att ärenden under behandling är sekretessbelagda. I övrigt så vänder du dig till den berörda myndigheten och begär att få ut en kopia. Det kan hända att du får betala för kopian men dom är skyldiga att lämna ut den till dig vid förfrågan.
 
Så med andra ord: om jag tar kontakt med Vet. Ansvarsnämnden och Jordbruksverket och ber dem plocka fram alla papper dom har angående Veterinär No Name så kan jag kräva att få dessa? Det är en uppgift jag gladeligen betalar för!!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 188
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 660
  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 340
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp