Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har varit lite olika bud om huruvida det går att koppla in adsl i huset norr om Nybro som jag vill ha. Mäklaren hade gjort en sökning på Ställets namn, postnummer och ort och fått till svar att det gick att koppla in 24 mbit adsl. Fint, tänkte jag. Det var det jag ville höra.

Men eftersom det är en så viktig detalj har jag velat kolla upp det själv också, så jag har sökt på Ställets namn, gatunummer och ort. Då har jag inte fått fram något resultat alls. Jag var i mejlkontakt med Telia och kunde inte få fram ett svar den vägen heller då jag saknade en del information. Till slut fick jag fram att det fanns en kopparledning dragen till huset och jag fick tag i det gamla telefonnumret som nuvarande ägare hade haft innan han sa upp sin fasta telefon.

Sedan ringde jag till Telia. Det enda de kunde få fram var att det inte fanns någon access. Varför det var så kunde de inte säga. De som kan svara på den frågan är Skanova som har hand om ledningarna. Eftersom det hela är lite tidskritiskt då en person redan lagt bud och affären förväntas avslutas i nästa vecka, så fick jag ett nummer till Skanova som jag kunde ringa. Tyvärr hade de inte telefontid längre den här veckan så jag kommer att få ringa igen på måndag förmiddag.

Äsch liksom. Jag hade faktiskt tänkt att lägga bud på huset igår. Nu kunde jag inte göra det och det känns väl tveksamt om jag ska kunna göra det.

Det här är väl det huset som känts bäst hittills. Huset jag tittade på i tisdags kändes väl okej men inte mer egentligen. Så det verkar lite som om jag är tillbaka på ruta ett igen.

Nåväl, nu är jag i alla fall i Skåne, närmare bestämt hos min lillsyrra Lund och här lär jag vara i några dagar.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 709
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 173
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mamma var här i några dagar i förra veckan. Hon hjälpte till med lite av varje. Tyvärr upptäckte jag idag att hon hade städat bort en...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp