Bukefalos 28 år!

Äta vegetariskt i Stockholm?

Mareld

Trådstartare
Vi ska upp till Stockholm till helgen och tänkte höra om ni har några tips på bra restauranger. Majoriteten i sällskapet är vegetarianer så vore kul med ett ställe som serverar något annat än grekisk sallad och trötta quornfileer :p Så länge det är vegetariskt så äter vi från alla världens hörn!

Vi kommer att röra oss mellan centralen och Friends Arena så gärna alternativ på promenadavstånd eller med enkla förbindelser med kollektivtrafik där vi lantisar inte kan komma alltför vilse :o
 
Indiska restauranter brukar ha bra vegetarisk mat. Kommer bara på en på söder just nu, men fler finns. Bra om en del vill äta vegetariskt och andra inte. Restauranter med mellanösternstuk kan ha bra falaffel. Ska tänka efter om jag kan komma på ngn bra, ifall det är av intresse. Just nu håller hjärnan på att stänga av för dagen.
 
Röstar också på Hermans! Vegetarisk buffet som är grymt god, och känns lyxigare än andra vegbuffétställen jag käkat på. Läget uppe på ett berg med vackra utsikten över vattnet gör också sitt till.
 
Vi ska upp till Stockholm till helgen och tänkte höra om ni har några tips på bra restauranger. Majoriteten i sällskapet är vegetarianer så vore kul med ett ställe som serverar något annat än grekisk sallad och trötta quornfileer :p Så länge det är vegetariskt så äter vi från alla världens hörn!

Vi kommer att röra oss mellan centralen och Friends Arena så gärna alternativ på promenadavstånd eller med enkla förbindelser med kollektivtrafik där vi lantisar inte kan komma alltför vilse :o
Chutney! Ligger visserligen på söder, men mysigt som tusan, mitt stamställe:) http://chutney.se/hitta-hit/ Kan rekommendera att boka bord om ni ska äta där kvällstid, det blir ofta fullt.
 
Håller med @prallan om Lao Wai. Det är en vegansk restaurang med väldigt god koreansk mat och borde ligga rätt bra till lägesmässigt.
 
Ah så många spännande och goda förslag, tack!

Vi får nog planera in lite fler stockholmsresor framöver så vi får tillfälle att äta oss igenom alla era förslag :bow:
 

Liknande trådar

Mat Hej alla, Jag har sökt och hittade ett par liknande trådar, men inte riktigt vad jag sökte. Jag fick bra tips i vegotråden, men...
Svar
9
· Visningar
1 203
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp