Bukefalos 28 år!

En riktig köttbit + vegetarisk middag (och lunch) i Stockholm

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla,

Jag har sökt och hittade ett par liknande trådar, men inte riktigt vad jag sökte. Jag fick bra tips i vegotråden, men eftersom en i sällskapet ville ha en riktig köttbit, funkade det inte att äta där jag tänkt.

Så - jag skulle vilja ha tips på restauranger i Stockholm där både köttätare som vill ha en riktig köttbit och så jag som är vegetarian blir nöjda! Vi ska bo vid Odenplan tror jag, så de får gärna ligga där i närheten, men det är inget måste!
Mysiga, trevliga ställen i mellanprisklassen, jag funderar på grekiskt?! Har hittat "Greken på hörnet" och "Dionysos", någon som kan rekommendera dem eller någon annan grekisk?

Tack :)
 
Jag gillar Grill 😊

Åh, jag gillade miljön! Tyvärr hade de dock inget jag ville äta där...

---

Till lunch (eller middag också iofs) kanske något spännande hamburgerställe som har både kul vegoburgare och "vanliga"?
Eller något ställe med "rullar" som har både falafel och vanliga?
 
Åh, jag gillade miljön! Tyvärr hade de dock inget jag ville äta där...

---

Till lunch (eller middag också iofs) kanske något spännande hamburgerställe som har både kul vegoburgare och "vanliga"?
Eller något ställe med "rullar" som har både falafel och vanliga?
MOAS, meat on a stick, på Roslagsgatan, har mkt god veg-kebab
 
Åh, jag gillade miljön! Tyvärr hade de dock inget jag ville äta där...

---

Till lunch (eller middag också iofs) kanske något spännande hamburgerställe som har både kul vegoburgare och "vanliga"?
Eller något ställe med "rullar" som har både falafel och vanliga?
Burgers and Beers på Rörstrandsgatan! Supergoda "kött"burgar och supergod halloumiburgare
 
Jag fortsätter med ställen med både gott vego och kött: Portal på Sankt Eriksplan, Oljebaren på Torsgatan, Indian Garden finns på flera ställen i sthlm och har god indisk mat, Berns Asiatiska, Marie Leveau
 
Hej alla,

Jag har sökt och hittade ett par liknande trådar, men inte riktigt vad jag sökte. Jag fick bra tips i vegotråden, men eftersom en i sällskapet ville ha en riktig köttbit, funkade det inte att äta där jag tänkt.

Så - jag skulle vilja ha tips på restauranger i Stockholm där både köttätare som vill ha en riktig köttbit och så jag som är vegetarian blir nöjda! Vi ska bo vid Odenplan tror jag, så de får gärna ligga där i närheten, men det är inget måste!
Mysiga, trevliga ställen i mellanprisklassen, jag funderar på grekiskt?! Har hittat "Greken på hörnet" och "Dionysos", någon som kan rekommendera dem eller någon annan grekisk?

Tack :)
Urban Deli på Sveavägen kanske, om du gillar någon av de vegetariska rätterna de erbjuder just nu. Inte jättebilligt kanske, men SÅ gott! :d
 
Södra Teatern har tydligen en väldigt bra meny för tillfället - dock är den vegetarisk men har hört att många köttisar har uppskattat den svårt ändå. Kanske inte riktigt vad du frågade efter - men ändå. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag vill bjuda dottern, 17, på middag på en riktigt trevlig restaurang i Stockholm i Juli. Då menar jag inte en där man måste klä upp...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 883
Senast: Raderad medlem 68338
·
Mat Vi ska upp till Stockholm till helgen och tänkte höra om ni har några tips på bra restauranger. Majoriteten i sällskapet är vegetarianer...
Svar
10
· Visningar
1 097
Senast: Mareld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Ta studenten
  • Vad är det här?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp