Äventyrsbad

Barbabelle

Trådstartare
Vilket/vilka har ni varit på?
Vilken ålder vände det sig till? Vad kunde man göra? Vad hade de för rutschkanor? Vågmaskin? Fors? Klättervägg?
Jag skulle vilja åka till ett äventyrsbad som passar även för äldre och inte bara för de minsta. Med lite häftigare rutschkanor m.m.
 
Nu var det rätt många år sedan jag var där, men Sydpoolen i Södertälje var jag till rätt ofta under uppväxten. Tyvärr har jag ingen koll på vad de har just nu, men de har iaf haft flera rutschkanor, en kanal/fors som gick runt äventyrsbassängen, vågmaskin m.m.
Vad jag vet så finns det grejer för både stora och små.

Kokpunkten i Västerås har jag hört gott om, men jag har inte varit där själv.
 
Nordpoolen i Boden och Pite Havsbads äventyrsbad (båda inomhus) är roliga och bra.

Jag föredrar den i Boden, lite mindre men väldigt mysig tropikbadsmiljö, bra fors, klättervägg, utedel, och en redig "seriös simbassäng" bredvid också.

Den i Pite har mer rutschkanor dock, bland annat "Tratten".
 
Kokpunkten i Västerås är klockrent för äldre barn. Lite häftigare än vanliga ”äventyrsbad”. Mina barn som är 8 och 5 år kan åka nästan allt med vuxen, men blir ännu roligare om man är äldre. Finns rutschkanor att tävla i, fors i mörker, ringar med VR, klättervägg, dyk med VR och mycket mer. Finns grejer där som är häftiga även för vuxna, barn blir inte besvikna.
 
Arena Skövde, är verkligen mer för stora än för små Gå in här så ser du vad de erbjuder [felaktig länk borttagen av mod på användarens förfrågan]
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag har också hört mycket gott om Kokpunkten för äldre barn och tonåringar. Även Himlabadet i Sundsvall ska vara ett bra äventyrsbad med attraktioner för stora barn.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
686
Tjatter Jag har varit och simmat i en grannkommun i dag. På torsdagar har de extra varmt 34 grader. Verkligen superskönt. Men det kombinerat med...
2
Svar
35
· Visningar
1 672
Senast: Otherside
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp