Aktivitets tips och valborg?

L

LiviaFilippa

Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag bor på ett hvb pågrund av flera andledningar så jag har lite mera regler kanske motför domflesta i min ålder. Så vi kan inte tillexempel åka iväg närsomhelst utan det måste vara in planerat och iallafall justnu så får inte jag åka iväg utan att nån personal är med osv. Men det kommer bli ändring på det och det är mest som lite större saker som jag vill ha tips om! Alltså inte bara fika eller såna saker. Utan som kanske är en hel dag eller även över en natt. Som exempel kanske gå på en konsert eller festi val. Eller sova i tält nånstans eller såna saker.
Så lite som semester saker fast som man kan göra på en dag eller kanske även en natt!
Och jag har även rullstol så det måste vara som det funkar. Så tillexempel en skogs vandring är kanske inte så bra.
Även så skulle det vara allra bäst ifall min hund kunde vara med också!
Och jag undrar även om nån har nåt tips vad man kan göra på valborg som är kul och liksom en normal sak att göra som INTE är att dricka alkohol eller vara bland fulla personer!
Om nån har nåt tips så skulle jag upp skatta det jätte mycket ❤️
 
Nu vet jag inte var du bor, men googla vandringsled och rullstol + län så borde det gå att hitta sådana stigar där du bor. Ni kanske kan sova i ett vindskydd? Jag tänker mig att det kan vara lite lättare än tält i och med rullstolen? Eller nån form av Glamping - beroende på budget?
 
Nu vet jag inte var du bor, men googla vandringsled och rullstol + län så borde det gå att hitta sådana stigar där du bor. Ni kanske kan sova i ett vindskydd? Jag tänker mig att det kan vara lite lättare än tält i och med rullstolen? Eller nån form av Glamping - beroende på budget?
Tack för tipsen! Jag hittade några tips om till gängliga vandrings leder men det verkar bara vara korta. Och min pojkvän brukar fjäll vandra och sånt så dom lederna kanske inte skulle vara så kul för han. Men jag ska kolla lite mera om jag hittar nåt sånt!
Sova i vind skydd skulle nog jag inte våga och glamping är nog för dyrt. Men jag tror att det skulle kunna funka med tält iallafall för en natt.
 
Tack för tipsen! Jag hittade några tips om till gängliga vandrings leder men det verkar bara vara korta. Och min pojkvän brukar fjäll vandra och sånt så dom lederna kanske inte skulle vara så kul för han. Men jag ska kolla lite mera om jag hittar nåt sånt!
Sova i vind skydd skulle nog jag inte våga och glamping är nog för dyrt. Men jag tror att det skulle kunna funka med tält iallafall för en natt.
Bara för att man fjällvandrar så innebär det inte att man inte uppskattar kortare turer! Jag har varit på ett helt gäng fjällvandringar och det är mys bara att komma ut i naturen, laga mat på ett stormkök och lyssna på regnet på tältduken. Jag hittade den här sidan med tips, du har kanske redan sett den?
https://spinalistips.se/tips-campa-nar-man-anvander-rullstol-1453
 
Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag bor på ett hvb pågrund av flera andledningar så jag har lite mera regler kanske motför domflesta i min ålder. Så vi kan inte tillexempel åka iväg närsomhelst utan det måste vara in planerat och iallafall justnu så får inte jag åka iväg utan att nån personal är med osv. Men det kommer bli ändring på det och det är mest som lite större saker som jag vill ha tips om! Alltså inte bara fika eller såna saker. Utan som kanske är en hel dag eller även över en natt. Som exempel kanske gå på en konsert eller festi val. Eller sova i tält nånstans eller såna saker.
Så lite som semester saker fast som man kan göra på en dag eller kanske även en natt!
Och jag har även rullstol så det måste vara som det funkar. Så tillexempel en skogs vandring är kanske inte så bra.
Även så skulle det vara allra bäst ifall min hund kunde vara med också!
Och jag undrar även om nån har nåt tips vad man kan göra på valborg som är kul och liksom en normal sak att göra som INTE är att dricka alkohol eller vara bland fulla personer!
Om nån har nåt tips så skulle jag upp skatta det jätte mycket ❤️
Googla första maj brasor och sådant, det brukar vara mest för familjer och lite vänligare inställt där man ofta också kan få tälta, inte nära tex om det är en strand eller så men längre upp i skogen bakom stranden om det är på en strand.

Det är väl sådana saker som brukar finnas lite överallt, eller så googlar du handikappvänliga små vandringsleder med vindskydd där man ev kan sova över i en natt. Det är dock inte tillåtet överallt att sova över i vindskydden men om det är det så har räcker det med sovsäck, liggunderlag och sen har ni möjlighet till brasa och oftast bredvid sjöar osv. Kan bli väldigt mysigt. Vill du inte sova i vindskyddet så tälta utanför om det känns säkrare.
 
Tack för tipsen! Jag hittade några tips om till gängliga vandrings leder men det verkar bara vara korta. Och min pojkvän brukar fjäll vandra och sånt så dom lederna kanske inte skulle vara så kul för han. Men jag ska kolla lite mera om jag hittar nåt sånt!
Sova i vind skydd skulle nog jag inte våga och glamping är nog för dyrt. Men jag tror att det skulle kunna funka med tält iallafall för en natt.
Jag lovar att han inte kommer se ner på vandringsvänliga korta leder, tror säkerligen han förstår och uppskattar det ändå.
 
Majbrasor är iaf i närområdet här väldigt barnvänliga och noll fylla. Närmare stan är det lite annorlunda.
Min plan är att titta på elden ett tag och lyssna på kören. Skålar i alkoholfritt.
Något liknade kanske skulle funka för er?
 
Bara att ta med en måltid ut tycker jag är supermysigt på våren/sommaren! Allt från att bara värma matlådan inne på jobbet och gå ut och äta den till en hel eftermiddag/kväll med picnic, vandra till ett annat ställe, spela spel/nån lek ute och sedan grilla o dyl. Kanske köpa glass eller någon aktivitet om man är i civilisationen.
 
Låter mysigt att ni planerar att göra något ihop! Det finns en del cafeer där man kan ta med sig hund. Så kanske en fika, påskbrasa kolla upp om det finns någon kör som sjunger in våren i närheten kan vara mysigt? Här finns tips på ställen där man kan ta med hunden. Vill ni övernatta kanske vandrarhem kan vara ett alternativ om ni inte har så stor budget om ni kan hitta något som både är anpassat efter dina förutsättningar och ha med hunden såklart!

https://tamedhunden.se/#
 

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
18 418
Senast: hastflicka
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 295
Senast: Gunnar
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 191
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp