Ägarbevis?

S

super mario

Vad menas med ägarbevis på häst? Gäller inte kontraktet som ägarbevis? Läste i någon tråd att man ska kräva att se ett ägarbevis innan man köper en häst så att man vet att säljaren äger hästen?
På tävling ska man ju också visa upp någon sorts hästägarförsäkran, är det samma som ägarbeviset?:confused:

Sv: Ägarbevis?

Ägarbeviset är kopplat till hästens pass och visar vem som är registerad ägare till hästen. Du och den tidigare ägaren ska fylla i och skriva under att hästen bytt ägare och du ska sedan skicka in ägarbeviset till den aktuella rasföreningen så att de utfärdar ett nytt & aktuellt ägarbevis. Om hästen inte har ett pass ska du noga undersöka vad det kostar att skaffa ett --- kan vara dyrt nämligen. När du tävlar ska du kunna visa upp pass, mätintyg på ponny, vaccinationsintyg ( häst influensa ) samt ryttar - och hästlicens ( ej lokala tävlingar dock ).

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 137
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 480
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 076
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka