Ägarbyte, HUR?!

T

Trizzla

Nu ska ja göra ägarbyte på Luna som ja trådat om förut, Trodde ju inte hon var chipad eller hade pass,

Pass hade hon inte men chipad är hon, Ja är gör kass på sånt här om hur ja ska göra, om hon behöver vara passad för att kunna göra ägarbyte eller om de räcker med chip ?

Och vart gör jag ägabytet ?

haha tack på förhand.

Sv: Ägarbyte, HUR?!

För att kunna göra något ägarbyte måste hästen vara dels registrerad någonstans och dels måste det finns någon ägare registrerad.
Numera så sker det oftast i samband med att man också får passet till hästen.
Så du får ta reda på hon finns registrerad i samband med chipningen eller om man bara har låtit sätt dit ett chip. Är hon inte registrerad så får du göra det. Bäst blir väl då att ta in henne i registret för ponny med okänd stam.
Här finns allt om vad som krävs och hur det går till: http://www.asrp.se/

För att kunna göra något ägarbyte måste hästen vara dels registrerad någonstans och dels måste det finns någon ägare registrerad.
Numera så sker det oftast i samband med att man också får passet till hästen.
Så du får ta reda på hon finns registrerad i samband med chipningen eller om man bara har låtit sätt dit ett chip. Är hon inte registrerad så får du göra det. Bäst blir väl då att ta in henne i registret för ponny med okänd stam.
Här finns allt om vad som krävs och hur det går till: http://www.asrp.se/

Vart kollar ja då om hon är registrerad ?

Du kan ju börja med att höra med ASRP om hon finns med hos dem med sitt chipnummer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 331
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 465
Kropp & Själ Och orka hålla i mer än 1 vecka 🙈 Jag behöver era tips! Är lite för stel för mitt eget bästa och har en tanke om att jag vill komma...
Svar
18
· Visningar
683
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur