Agria direktreglering

Fruentimber

Trådstartare
Jag har precis suttit i kundtjänst med Agria eftersom direktregleringen hos veterinären igår nekades med påståendet om att fakturan ej var betald. När jag kollar med min bank och med kundtjänsten hos Agria så är den visst betald, och jag blir istället kopplad till skaderegleringen. Där menade de att direktreglering ej kan utföras eftersom nästa inbetalning inte skett.

Jag: :confused: Eh, nej, den har inte skett ännu eftersom den inte ska betalas förrän 28 februari?
Agria: Nej precis, och då kan vi inte utföra en direktreglering eftersom inbetalning inte skett.
Jag: Eeh... okej. Men när jag kan nyttja direktreglering då, menar du?
Agria: När försäkringen är betald.
Jag: Men den är ju inbetald, obrutet varje halvår, sen katten försäkrades för sex år sedan?
Agria: Ja, men inbetalningsdatum på denna är inte förrän 28 februari, så då kan vi inte direktreglera.
Jag: Okej. Så vad kan jag ändra för att detta inte sker igen?
Agria: Ja alltså, du får ju hålla koll på när försäkringen ska betalas.
Jag: I SLUTET AV FEBRUARI.
Agria: Precis.

Tillslut började jag skratta och var tvungen att lägga på, för det här är bland det dummaste jag hört. :D Alternativ så missar jag ju något väsentligt?

Är det någon som kan förklara?

Katten är helförsäkrad. Fakturan betalas per halvår. Obruten försäkring.
Direktreglering kan ej ske för att nästa faktura ej ska betalas förrän 28 februari.

När kan jag då alltså nyttja direktreglering?
 
Jag har precis suttit i kundtjänst med Agria eftersom direktregleringen hos veterinären igår nekades med påståendet om att fakturan ej var betald. När jag kollar med min bank och med kundtjänsten hos Agria så är den visst betald, och jag blir istället kopplad till skaderegleringen. Där menade de att direktreglering ej kan utföras eftersom nästa inbetalning inte skett.

Jag: :confused: Eh, nej, den har inte skett ännu eftersom den inte ska betalas förrän 28 februari?
Agria: Nej precis, och då kan vi inte utföra en direktreglering eftersom inbetalning inte skett.
Jag: Eeh... okej. Men när jag kan nyttja direktreglering då, menar du?
Agria: När försäkringen är betald.
Jag: Men den är ju inbetald, obrutet varje halvår, sen katten försäkrades för sex år sedan?
Agria: Ja, men inbetalningsdatum på denna är inte förrän 28 februari, så då kan vi inte direktreglera.
Jag: Okej. Så vad kan jag ändra för att detta inte sker igen?
Agria: Ja alltså, du får ju hålla koll på när försäkringen ska betalas.
Jag: I SLUTET AV FEBRUARI.
Agria: Precis.

Tillslut började jag skratta och var tvungen att lägga på, för det här är bland det dummaste jag hört. :D Alternativ så missar jag ju något väsentligt?

Är det någon som kan förklara?

Katten är helförsäkrad. Fakturan betalas per halvår. Obruten försäkring.
Direktreglering kan ej ske för att nästa faktura ej ska betalas förrän 28 februari.

När kan jag då alltså nyttja direktreglering?
Men herregud. :banghead: Ring igen och hoppas att du får prata med någon annan...
 
Ring igen. Vad är oddsen att få samma 🙈

Är det som den här säger kan du ju aldrig direktreglera:confused: Om man ska hårddra det:angel:

Katten är ju försäkrad, helt oavsett är den ju försäkrad tills sista dagen innan ny betalning isånafall? Eller?
 
@Fruentimber: Det låter ju som något av Monty Python. Du har ju en betald försäkring eftersom du betalade den för typ sex månader sedan. Jag hade ringt dem igen och får du samma goddag yxskaft-svar bett att få prata med en chef.

Men herregud. :banghead: Ring igen och hoppas att du får prata med någon annan...

Ring igen. Vad är oddsen att få samma 🙈

Är det som den här säger kan du ju aldrig direktreglera:confused: Om man ska hårddra det:angel:

Katten är ju försäkrad, helt oavsett är den ju försäkrad tills sista dagen innan ny betalning isånafall? Eller?

Ringa gör jag inte igen, däremot har jag god lust att maila och fråga efter en förklaring. :D
Nu hade jag ju pengar ändå, men det tar upp till 30 dagar innan de har hanterat kvittona jag skickat in idag istället. Så onödigt när de bara kunde ha behandlat skadan igår.

Vad är deras fönster för direktreglering egentligen, om man betalar per halvår? Två dygn per år? :rofl:
 
Ringa gör jag inte igen, däremot har jag god lust att maila och fråga efter en förklaring. :D
Nu hade jag ju pengar ändå, men det tar upp till 30 dagar innan de har hanterat kvittona jag skickat in idag istället. Så onödigt när de bara kunde ha behandlat skadan igår.

Vad är deras fönster för direktreglering egentligen, om man betalar per halvår? Två dygn per år? :rofl:

Fast jag tror att du fick tag på nån som inte hade koll på avtalet... Såklart ska det inte fungera så? Jag hade ändå ringt igen och lagt fram samma fråga. Vill du hellre maila så gör det, då finns det ju ett papertrail om de svarar något lika konstigt igen.
 
Fast jag tror att du fick tag på nån som inte hade koll på avtalet... Såklart ska det inte fungera så? Jag hade ändå ringt igen och lagt fram samma fråga. Vill du hellre maila så gör det, då finns det ju ett papertrail om de svarar något lika konstigt igen.

Ja, jag är ju inte skitsugen på att sitta i telefonkö för något som ändå löser sig, så mail blir det härnäst. :)
 
Ringa gör jag inte igen, däremot har jag god lust att maila och fråga efter en förklaring. :D
Nu hade jag ju pengar ändå, men det tar upp till 30 dagar innan de har hanterat kvittona jag skickat in idag istället. Så onödigt när de bara kunde ha behandlat skadan igår.

Vad är deras fönster för direktreglering egentligen, om man betalar per halvår? Två dygn per år? :rofl:
Jag tror du fick fatt på en praoelev. ;) Som den gången när jag ringde till Telia för att få indraget telefon till ett permanentboende där det inte funnits innan, och supporten svarade att då fick jag själv gräva ner ledningen från närmsta hus där det fanns fast telefon. :D Jag tackade snällt och ringde upp igen, fick tag i en annan person som såg till att ledningen kom på plats i de befintliga elstolparna....
 
@Fruentimber endera ring och be att bli kopplad vidare till annan avdelning , eller maila med redogörelse . Trist att det blir så oavsett.

Jag råkade ut för det från f-bolag senast för ett halvår sedan , då de enbart satt in försäkrings ersättning direkt på kontot med notis om att det gjorts, och jag bad om en spec utifrån försäkringen för att se vad som ersatts utifrån vad osv. När jag bad om spec, fick jag svar att ”nej det kan vi inte skicka - pga GDPR ” 😳 .
Man blir rätt matt.
Samma f-bolag skickar annars via Kivra . Vilket jag påtalade. Men nej det var en annan sak.

Efter rätt mycket korrespondens via Mail och telefon där jag ifrågasatte argumentet ”GDPR” så skickade de bekräftelse mer detaljerat med posten . Helt absurt hela saken .
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
20 302
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Nu är jag grinig :mad: K är försäkrad i Agria, införsäkrad som 2 dygn gammal föl den 16 april 2003. Hon har således årsförfallodag...
Svar
17
· Visningar
1 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp