Bukefalos 28 år!

Åh så jag längtar....

Sv: Åh så jag längtar....

Jag får nog ställa mig på din sida i den här frågan..

Om man lägger ansvarsfrågan åt sidan en stund. För visst, om en karl inte vill ha barn så skyddar han sig och kan inte lägga över ansvaret på tjejen. Men tjejen ifråga bör kanske tänka två varv till i frågan?

Personligen skulle jag aldrig skaffa barn med någon som inte var säker på sin sak innan. Då hade jag sett till att skydda mig tills dess att personen vill.
 
Sv: Åh så jag längtar....

Ja givetvis borde TS sambo skydda sig så länge han är tveksam i barnfrågan.
Han liksom många andra män gör inte det.
Varför gör de inte det? Taskig ansvarskänsla? Obildbara? Nonchalanta? Gillar vågspelet? Likgiltiga?
Jag vet inte.
Det jag däremot vet är att jag iaf inte hade skaffat barn med en man som resonerade som TS sambo.

Jag vill inte ha barn med en man som inte säger: Jag älskar dig, det är dig jag vill leva med, jag vill ha barn med dig och jag vill gärna ha barn nu - så fort du är redo.

Håller helt med dig i allt du skriver i detta inlägg.
Men i tidigare inlägg så lät det som om att p-skydd framför allt låg i kvinnans intresse. Och visst gör det det också, för jag håller med dig, hade inte heller velat ha barn med en man som inte är säker på samma sak.
Samtidigt som jag kan bli förbaskad och tycka att det ligger lika stort intresse i skydd hos den osäkre mannen ifråga =)
 
Sv: Åh så jag längtar....

Ja givetvis borde TS sambo skydda sig så länge han är tveksam i barnfrågan.
Han liksom många andra män gör inte det.
Varför gör de inte det? Taskig ansvarskänsla? Obildbara? Nonchalanta? Gillar vågspelet? Likgiltiga?
Jag vet inte.

En gissning kan vara att blir det jobbigt så är det bara att lämpa över för han ville inte egentligen.

Hur som helst så håller jag med dig. Jag hadde inte heller velat skaffa barn under sådana omständigheter, det är bäddat för att båda blir missnöjda.
 
Sv: Åh så jag längtar....

Duschen? Jagtycker det blir kladdigt ändå, ville somna med en massa gojs mellan benen liksom.
Fast jag är inte skapt så, jag tar mig inte till duschen med klegget om jag inte går dit på händerna... Jag har förstått att det är olika det där.
 
Sv: Åh så jag längtar....

Ah, men skicka mannen att hämta toalettpapper då? Så kan du ta dig till toaletten sen.
 
Sv: Åh så jag längtar....

Mitt kladd stannar i kroppen! Den har en ypperlig förmåga att hantera 'discharge'. Bättre än munnen... :o
 
Sv: Åh så jag längtar....

Jag förstår din längtan efter barn, det måste vara oerhört tufft att längta så innerligt.

Dock reagerar jag hårt på din beskrivning av din sambos delade känslor inför att bli pappa, men att du ändå försöker att 'bli mamma'. Jag förstår att du vill, men borde ni inte diskutera igenom detta så att ni vet hur ni står gentemot varandra? Han vet ju uppenbarligen inte om han vill ...


Det är inte så att jag försöker att bli mamma utan att han vill det :) Självklart vill jag att vi båda ska vilja lika mycket när det är dags. Han vill ha barn, men inte nu och det är jag med på. Vi va båda överens om att jag skulle sluta äta p-piller.
 
Sv: Åh så jag längtar....

Jag vill inte ha barn med en man som inte säger: Jag älskar dig, det är dig jag vill leva med, jag vill ha barn med dig och jag vill gärna ha barn nu - så fort du är redo./QUOTE]

Min man säger allt det, "Jag älskar dig, det är dig jag vill leva med, jag vill ha barn med dig men inte riktigt än".
Och jag väntar. Jag tror att ni har missuppfattat mig och fått det till att jag försöker bli med barn utan att ha honom med, så är inte fallet alls.
Jag ser att man kan tolka det så nu, men det är liksom min "humor" som kommer ut tillsammans med all längtan.

Varken han eller jag är något dumhuvud, vi vill vara med varandra och har hängt ihop rätt lång tid. Att vi skaffar barn är en fråga om när, och jag önskar så hårt att när kunde vara nu.

Anledningen till att jag inte äter p-piller beror mer på den psykiska ohälsa det ger mig än att jag vill ha barn. Att jag inte skyddar mig är alltså ett gemensamt beslut vi har fattat :)

Är det någon jag vill ha barn med på denna jord så är det min man.
 
Sv: Åh så jag längtar....

Men jag har så svårt att få ihop ekvationen: Jag vill inte ha barn nu med att köra helt oskyddat?

Jag tror absolut inte att ni är några dumhuvuden, men däremot skulle jag personligen frågat min sambo om han kan tänka sig bli pappa NU om det skulle ta sig annars hade jag propsat på kondom :)
 
Sv: Åh så jag längtar....

Det förstår jag ju att du inte tror :) Och jag förstår diskussionen ovan. Jag har pratat med honom och han förstår ju givetvis att det lätt kan bli, och då menar han att blir det så blir det och då är han lika glad som jag, men han känner ingen brådska i nuläget.
 
Sv: Åh så jag längtar....

Ah men då är det ju ett annat läge :)

Tidigare i tråden har du förmedlat att han inte vill ha barn nu, men om man har åsikten: Händer det så händer det och då blir jag glad, ja då vill man ju ha barn nu ( fast man har ingen brådska heller ).

Lycka till nu med allt och hoppas att eran önskan om gemensamt barn går i uppfyllelse när tiden är rätt ..
 
Sv: Åh så jag längtar....

Även jag känner igen så väl hur du beskriver din längtan...

men jag har som fler andra i tråden andra orsaker till att det inte blir ngt. Med 3 missfall bakom mig, varav det senaste för 4 veckor sedan är det lätt att börja misströsta. Jag har som tur är världens finaste dotter redan:love:, önskar bara att hon kunde få ett världens finaste syskon också men det vekrar lättare sagt än gjort...
 
Sv: Åh så jag längtar....

Jag känner igen din längtan! Hos oss är läget sådant att vi har bestämt oss för att börja försöka i maj. Det känns som en väldigt lång väntan men det är roligt att längta också! Jag är så glad att vi åtminstone har bestämt NÄR vi ska börja köra oskyddat :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 232
Senast: Jahaja
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 509
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 821
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Kan vi prata lite om hormoner som preventivmedel? Jag vet att det har varit uppe här tidigare och jag har läst och sett att det finns...
Svar
9
· Visningar
6 593
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp