Åhhhh!!! Jag blir helt kär...

Mycket att fundera på! (och svårt att beställa oprovat från Utlandet!)
Men jag undrar också mer generellt - accepterar man att skolsadlarna ligger an längre bak än vanliga sadlar? Som sagt, min häst är inte speciellt kort, och ändå slutar bossorna långt bak...
Ska man tänka annorlunda vid utprovning på nåt sätt? Är funktionen (anlägget mot hästen) på nåt sätt annorlunda? :confused: :confused: :confused:
 
Nu är jag tillbaka efter datorhaveri...

Spanska och portugiskiska sadlar finns det ett antal återförsäljare av i sverige.
Själv köpte jag min sadel osedd och oprovad från Portugal. En chansning men så har jag ett antal hästar och passar inte sadeln den ena så passar den antagligen en annan.

Jag har PM:at dig.
 
Jag väntar nu på en special beställd protuguesa. Den borde komma nästa vecka. Katrin Wallberg har en därifrån så jag visste att det var bra kvalitet på dem och att de skulle ligga rätt på min häst.

Han kan göra sadeln mer eller mindre som du vill ha den. Om du har problem med att den inte passar kan du göra en profil på ryggen m.m. och skicka med den till honom så fixar han det. ;)

Jag gjorde en hel del ändringar på min:

* kortare gallerier bak
* dressyrstroppar
* färgen
* skinnsäte istället för mocka
* mindre stoppning.

Det senare frågade jag noga om innan jag beställde det för att det inte skulle gå ut över sadeln vad det gäller allt annat.

Han räknade bara upp det jag angivit, samt att jag skrev med att jag provat en sadel från honom med standard utformning för ryggen på hästarna och att det passat, han skrev bara "yes I can do all that you asked without problems". :smirk:

Dessutom tycker jag att det var mycket prisvärt!
Jag köpte en sadel, stigbyglar, stigläder, dressyrsadelgjord och ett träns för ca 8500 svenska kronor. Och han sa att det skulle vara klar på ca 3 veckor, vilket det är denna veckan. :bump:

Nu hoppas jag bara att jag inte får äta upp att jag beställde den med mindre stoppning. :crazy:

Om du är intresserad kan du få email, adress samt prislista.
 
Nu har jag pm:at dig.

Tänkte bara att du kanske vill se en sadel som kommer vara väldigt lik min. Dock är det inte samma sadelmakare som gjort denna och min har lite ändringar gjorda också.

Nu hoppas jag att jag inte stulit någons bild för jag tog den från annons sidorna för ett tag sedan för att kunna visa sadelmakaren vilken färg jag ville ha.

Portuguesan

Jag kommer dock att ha skinn i sätet så färgen blir nog något mörkare just där mockan är på denna bilden.
 
På väg...
Tror att jag ska spara det jag skriver om den sadelmakaren så jag slipper skriva om det hela tiden. :D
 
Jag tror det var den här sadeln som Kilagården sa att man skulle vara väldigt liten (som ryttare) för att kunna ha.
Att det bara är 12 cm plats för låret på sidorna?
Ser ut att stämma...
Får man inte skav? Det ser så HIMLA trångt ut. Hur stor är du (jaja, lite oartigt kanske, men jag bara undrar om jag skulle få plats...)?
Jag har rätt smala ben, strl. 34-36, men inte onormalt smala på något sätt.



MVH/


Jossan
 
Skulle du vilja PM:a mig oxå ?????
Det verkar väldigt prisvärt måste jag säga !! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Dressyr Jag ska precis köpa mig en dressyrsadel och står inför ett dilemma skulle man kunna säga. Jag vet inte vad för sadel jag ska välja...
Svar
18
· Visningar
2 208
Senast: gazira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp