Airdaleterrier?

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare SandraW89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 978
S

SandraW89

Om några år när våran ettåring är lite äldre och förhoppningsvis lite mognare *hoppas* så vill vi utöka familjen med ännu en hund.
Jag har alltid gillat de airdale terriers jag träffat, endast två stycken dock.
Har själv växt upp med wheaten terriers så jag förstår att det är mycket hund.

Finns det någon som har en eller kan ge en beskrivning av en rastypisk Airdale?
I lynnet alltså...

Sv: Airdaleterrier?

Känner bara en som är 2 år nu. Han är väldigt hanhundig vilket tydligen även en annan airdelterrier som deras vänner har också är.

I övrigt är han ganska stirrig, men eftersom han är ouppfostrad är det svårt att säga vad som är vad, efter en helg här var han betydligt snällare :D;)

Det är deras första hund och kräver nog en del i fostran, för att vara första tycker jag ändå dom har varit ganska hårda och bestämda med honom men ändå klarar dom inte ut honom.

Vidare är han ganska mesig med saker, rädd att gå på olika underlag och så.

Som sagt, svårt att säga då ägarna inte är så hundvana men jag är inte själv så sugen på en sån hund sen jag passat deras ;). Men fina är dom.

Han är pipplig med maten med kom jag på. Och så dreglar han, min hund är alltid helt nerdreglad på hela ryggen när dom lekt ihop. Pinkar på min hund gör han också. :crazy:

Jag gömde lite godisar när jag passade honom och det var han urkass på, gav upp direkt medans min hund maniskt letade upp allt som fanns att hitta. om det beror på allmänt ointresse eller att dom inte tränar sånt vet jag inte, skulle tro att dom ändå testat lite sånt med honom.

Här leker han med min hund, dom har väldigt kul tillsammans :)

090410.jpg

090409.jpg

Sv: Airdaleterrier?

Oj vilken snyggning!
Jo innan det ens kommer på tal att köpa en så ska vi försöka åka till några olika uppfödare och träffa lite olika individer.
Himla spännande!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 720
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 528
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 116
Senast: Tiger tok
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 543
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka