Akta Graco Babyskydd

Status
Stängd för vidare inlägg.

B&B

Trådstartare
Låter säkert men också dyrt. Någon som vet vad priset ligger på för den för nyfödda upp till 13 kg med bas till bilen?
Har ingetn återförsäljare i närheten att kolla hos.
 
Sv: Akta Graco Babyskydd

Jag har ingen koll på priserna men mitt tips är att antigen kolla med närmsta Barnens hus eller erat försäkringsbolag om ni inte kan få hyra, NTF tror jag oxå hyr ut, och satsa på en "riktigt" bilbarnstol sedan... Vi bytte till en sådan när elin var knappt sex månader för hon trivdes inte längre i babyskyddet... Det känns som om det är mycket pengar för en väldigt kort period...
 
Sv: Akta Graco Babyskydd

Tror den kostar ca 1500 kr, vet inte om det är med eller utan bas. Jag har oxå varit inne på den, vill ha något säkert. Man kan iof hyra på barnavårdcentralen men jag vet inte, är de lika säkra? Det är mycket som kostar nu till första barnet så alla besparingar man kan göra är bra, men är det en besparing som är värd att göras?
 
Sv: Akta Graco Babyskydd

Nu har jag nyligen fått sätta mig in i den här djungeln igen. Det slutade i att jag kasserade Vidars gamla beg Rock-a-tot och skaffade en ny Britax BabySafePlus. Det var den säkraste modellen jag hittade och den passar även nyfödda eftersom det finns ett inlägg att ha i början som gör att de slipper sitta så böjda som i andra stolar.

Vidar hade sitt gamla i nästan ett år. Babyskydden är smidigare att flytta än större barnstolar så jag var glad att han inte växte ur det så fort.

Annars hittar du otaliga babyskydd på www.blocket.se - det är ju typiskt en sådan grej som man inte hinner slita ut och är onödig att köpa ny. Om man inte som jag då fick panikbråttom för att den gamla visade sig ha möglat i frigoliten när vi skulle hem från BB :crazy:

Här är bra länkar:

http://www.barnibilen.se/
http://www.ntf.se/konsument/bilbarnstolar.asp
 
Sv: Akta Graco Babyskydd

Vi hade Rock a tot i 1 mån och sedan gick vi direkt vidare till Britax cruiser. Det känns säkrare då den sitter fast ordentligt samt att den är mer bastant än babyskyddet. Har en i varje bil :love:
 
Sv: Akta Graco Babyskydd

Tack för svaren! Har ett tag på mig iaf så ska kolla om det finns att hyra. Eller om man får tag på begagnad. Annars blir det ett nyköp kosta vad det kosta vill bara det är säkert!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 521
Senast: miumiu
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 114
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 085
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 435
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Flytta eller ej?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp