Åkte till sin häst – trotsade läkare

(Aftonbladet)
Triton Sunds start i Prix d´Amerique slutade med galopp.
Det var nära att ägarinnan Yvonne Lindström inte hade fått se sin häst starta – nyligen drabbades hon av en stroke.
– Jag smet från sjukhuset för att ge honom morötter, berättade hon i "Vinnare" i TV4.

http://www.aftonbladet.se/trav365/article4258475.ab
 
Sv: Åkte till sin häst – trotsade läkare

Vissa människor har ingen självbevarelsedrift, inte för att jag förstår varför hon inte skulle fått åka till stallet men om läkarna säger att det är farligt så kanske det är lite dumt att skita i det. Men man ser ju mycket liknande på Buke så jag är inte förvånad över hur lite hästfolk är rädda om sig själva.
 
Sv: Åkte till sin häst – trotsade läkare

Jag håller med. Stroke är ju dessutom väldigt allvarligt och kan slå till igen eller fel. Visst vill man se sin häst vinna ett så stor tävling. Läkarna hade nog överssende till det också, men ansåg att det faktist var alldeles för riskfyllt. Man blir faktist inte bättre hästägare bara för att man offra sin egna hälsa. Ibland har man helt enkelt rätt att se till sitt egna bästa, hästarna kommer faktist inte dö utav det ;)!
 
Sv: Åkte till sin häst – trotsade läkare

Som närstående till Yvonne Lindström kan jag meddela att citat "– Jag smet från sjukhuset för att ge honom morötter" inte är korrekt.
Yvonne fick en stroke som medförde talsvårigheter. I övrigt var och är hon ungefär som vanligt fysiskt. Efter en vecka på strokeavdelning ville hon åka hem bl a för att se sin Triton på tv. Att åka ut till stallet och ge honom morötter var det öht inte tal om.

Läkarna var inte glada över beslutet men hade inte möjlighet att hålla henne kvar. Yvonne skrev ut sig på egen risk, tittade på Tritons lopp, besökte honom hos tränare, matade med sedvanliga äpplen och fanns också på plats nere i Frankrike.

Man ska inte tro allt som skrivs...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) På söndag startar svenske supertravaren Maharajah i Prix de Belgique i Paris. Där ska han slipa formen inför vinterns...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Efter floppen i lördags. Nu är Stig H Johansson mycket tveksam till att starta Nu Pagadi i Prix d'Amerique. - Det här...
Svar
0
· Visningar
487
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Det som skulle bli en enkel seger blev till flopp och besvikelse. Iceland föll tungt på Solvalla och nu är en start i Prix...
Svar
0
· Visningar
530
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) Vill du se Iceland i Prix d´Amerique? Här är Stefan Melanders fräcka uttalande som avslöjar att en start kan bli aktuell...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp