Aktivera livstidslicens för att göra ägarbyte

Inafina

Trådstartare
Hej!

Jag har nyligen köpt en häst som innehar livstidslicens. Hästen är inte tävlad i år, och licensen är såldedes ej aktiverad för 2013. Det är hästens förra ägare som står som ägare i tdb, och vad jag förstår kan man ändra detta kostnadsfritt i samband med aktivering av licensen?

Finns det någon nackdel med att aktivera licensen fast jag troligen ej kommer att tävla under året?? Blir inte helt klok på detta och skulle verkligen uppskatta lite hjälp!

(Ursäkta för övrigt om jag lagt detta inlägg under fel forum, hittade inget som riktigt stämde...)
 
Sv: Aktivera livstidslicens för att göra ägarbyte

Ägarregistret på TDB har ju ingen som helst juridisk bindning utan det är ju bara om du ska tävla som det kan vara kul om det står rätt på startlistor osv. Annars har det ju ingen som helst betydelse vem som står som ägare i TDB.
Men om du hemskt gärna VILL ha ditt namn i TDB så har det ingen praktisk betydelse (utom möjligen för SvRfs statistik) om du aktiverar licensen även om du inte avser att tävla!
 
Sv: Aktivera livstidslicens för att göra ägarbyte

Tack för snabbt svar!
Då det är min första häst är det så klart kul att få stå som ägare :p
Inte helt omöjligt att det blir någon tävling innan året är slut heller, så då ändrar jag!
 
Sv: Aktivera livstidslicens för att göra ägarbyte

Jag aktiverade min häst förra året för att testa så det funkade. Ingen hängde mig för att vi inte tävlade :D
 
Sv: Aktivera livstidslicens för att göra ägarbyte

Ägarregistret på TDB har ju ingen som helst juridisk bindning utan det är ju bara om du ska tävla som det kan vara kul om det står rätt på startlistor osv. Annars har det ju ingen som helst betydelse vem som står som ägare i TDB
Det är väl typ 8 år sedan jag sålde min fina uppfödning, men jag står fortfarande som ägare i TDB. Inte mig emot, han skäms inte för sig... :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp