Aktivering av vilande häst

Jaffa83

Trådstartare
Jag behöver tips hur jag skall aktivera min häst i två veckor.

Min fjordis valack skall vila i två veckor på grund av lite småhälta fram. Problemet är att även om jag tar bort krafften så blir han så rastlös efter ett par dagar. Han går ute på hästkompisar i stor hage mellan ca 9-17. Behöver tips hur jag skall aktivera honom så han får tänka lite utan att det är ridning, tömkörning eller liknande?

/Linda
www.hovar.com

lek med honom i ahgen enkla grejjer som stanna,stå still backa och komma fram till dej. Vifta med händerna så backa sej stanna så ska h*n stanna kom ska h*n komma..Typ.

Lär h*n lite tricks som pussas,buga m.m brukar va bra hjärn stimulering.Lägg ner extra mycket tid på att borsta och pyssla med h*n.

Betes turer ut på en äng i grimma brukar vara en favorit också.

Lycka till och hoppas hältan går över.

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 926
Senast: Miiikaela_
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 717
Senast: ako
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 478
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka