Aktivering för valp. Några förslag?

C

Cornelia

Hej,
Jag undrar bara om någon har nårga förslag på lite aktiverings lekar och övningar?

Jag har en lite JR valp på nästan tre månader, en liten buse! :love:
Som jag har gjort lite allt möjligt med från att gömma godis som han får söka till att lånat kompisens "aktiverings leksaker".

Vad kan man mer hitta på?
 
Sv: Aktivering för valp. Några förslag?

Ingen..?
Vad gör ni för att aktivera era hundrar?
 
Sv: Aktivering för valp. Några förslag?

med en 3 månader valp kan man inte göra så mycket mer än det du redan gör ;)
 
Sv: Aktivering för valp. Några förslag?

Kul med fler valpar i den åldern, har själv en liten en, en chinese crested som oxå snart är 3 månader.
Vill oxå ha lite tips, och då på "inomhus" aktivering, då vi inte alltid är ute längre stunder.
Vi har själva tränat sitt och ligg och det börjar funka riktigt bra, dessa hundarna har en tendens till att vilja dansa så fort det är något. Tränar även skall för att inte få ännu en skällande liten "tant" hund. :D
Tanken med våran hund är att våran dotter ska träna lite agillity så småningom och har fått rådet att lära honom stampa på en papptallrik för att sedan kunna ta hjälp av det vid de olika nedstampen man måste träffa ute på banan.
/ Linda
 
Sv: Aktivering för valp. Några förslag?

Du kan ju träna lydnad. Sitt, ligg, stanna kvar, skall m.m.

Man kan även lära hunden mer onödiga saker som vacker tass, rulla runt, sitt fint, lek död m.m
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 850
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 256
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 657
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp