Aktiveringsleksak

Fd Diabetikern

Trådstartare
Hej alla

Funderar på att skaffa någon aktiveringsleksak för min hund att ha med här på jobbet. Speciellt när hon får ryck och vill göra något och man inte alltid kan (just nu har hon hittat sin tennisboll och den far omkring härinne)

Har ni några bra tips? Hemma har jag en boll som vi stoppar maten i men det är mer för att hon inte ska inhalera sin middag på 0,02s

Bostonterrier så ingen ras som kräver en massa aktivering. Hon är med mig hela dagarna men vissa dagar blir det mer kontorstid än andra och för att döva mitt samvete letar jag efter någon bra aktivering för henne.

Alla tips mottages tacksamt

Det bästa som faktiskt varar lite över tid är ju att fylla en Kong med färskfoder eller våtfoder.
För att höja svårighetsgraden kan man slänga in den i frysen.

Nu har jag ju helt annan hundras, men jag skulle inte rekommendera att lämna hunden ensam med olika typer utav hundspel. Dels så lär sig hundarna ofta att lösa dem väldigt snabbt, och ofta är det mindre delar på dem som hunden kanske kan få loss om de löser saker med munnen.

Bonusbild på hur Ebbot löser aktiveringsspel - ta upp dem och skaka lite på dem så ramlar allt godis ut :D
47196427_10210252070896477_8609359908741054464_n.jpg

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
848
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 941
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: Alexandra_W
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 392
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 31