Akut: färgval badrum

Migo

Trådstartare
Panik! Jag har några timmar på mig att välja väggfärg till mitt badrum, och jag behöver all inspiration jag kan få!

Rummet är på 10 m2 (3m*3,3 m) med ett stort fönster på väggen mot söder. Ingång från väster. Golvet är svart(skifferimitation) klinker. Vitt kakel på väggen mittemot dörren (öster)och ca 90 cm in på varje sida åt höger och vänster. Alltså bakom badkar och dusch. Belysningen består av 7 riktbara takspottar samt belysning över handfatet.

Väggen som ska målas är hela västerväggen, halva söder och halva norrväggen. Väggen åt väster är lite "sönderhackad" av dörren, ett stort handfat och toalett.

Det målade kommer synas ffa när man ligger i badet, och självklart ge en allmän stämning åt rummet. Resten av huset går i vitt, grönt och svart och med enstaka mörkröda detaljer(en väggmålning).

Jag är lite inne på att måla i mörkrött, men är rädd att det blir för tungt. Vill inte gärna ha grönt runt handfatet ifall det ger mer likstämning än nödvändigt på morgonen:angel:

Tipsa mig!!!
 
Sv: Akut: färgval badrum

Färger är så himla svårt tycker jag! Men jag skulle inte måla mörkrött, blir så himla tungt tycker jag. Jag är inne väldigt mycket på vitt, men det kan ju bli lite tråkig det också. Men då kan man ju ändå piffa till det med skojiga detaljer i någon färg. Och i ett badrum kan man ju ändå variera väldigt lätt.
 
Sv: Akut: färgval badrum

Min första tanke va champangefärgad vägg, eller kanske lite guldig?

Funker ju ihop med resten av färgerna i "huset".

Vitt funkar ju också men inte kritvitt då utan någon brytning på det..

Väntar spänt på resultatet!
 
Sv: Akut: färgval badrum

Kör på vitt! Det kan livas upp med handdukar i olika färger osv.

Den perfekta färgen kommer du inte inse förrän du bott in dig där ett tag. Och då är det lätt att måla över vitt om det skulle behövas.
 
Sv: Akut: färgval badrum

Tack alla för input!

Jag har fegat med vitt överallt annars, så jag slog på stort och vågade mig på lite färg;)

Resultat kommer så fort hantverkarna har fixat det:angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har kommit underfund med att mitt badrum är litet och murrigt på ett sätt som jag inte är helt säker på om jag vill ha det i. Det är...
2
Svar
22
· Visningar
4 396
Hemmet Tanken är att vi i framtiden ska renovera vårat badrum helt,dvs ut med det gamla så det blir soprent,sen kakel/klinkers,nytt porslin...
Svar
5
· Visningar
14 694
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp