Akut sminkråd till en total amatör!

Sv: Akut sminkråd till en total amatör!

Då tycker jag helt klart att du ska strunta i det - du kommer vara på en plats du vill vara, med människor du vill vara med. Då kan det väl kvitta om du har smink eller inte? :)
 
Sv: Akut sminkråd till en total amatör!

Säger också skit i sminket. Sminkar du dig inte i vanliga fall så kvittar det och ingen kommer bry sig, lovar :) Eyeliner (med vinge speciellt) är ett helvete att lägga på sig själv om man inte är van.

Lightreflekting Foundation sheer finnish är det ett puder eller foundation?
 
Sv: Akut sminkråd till en total amatör!

det är en Foundation i tub.

När jag ändå är här så kan jag beklaga mig över att jag glömt mitt nitbälte och smycken. :/ Jag ska handla idag i akutens tid och undrar om någon vet ifall nitbälten finns på carlings, hM, gina tricot eller andra vanliga ställen? troligen inte men man kan ju hoppas. :P
 
Sv: Akut sminkråd till en total amatör!

Klä inte ut dig bara för att du ska på konsert. Var dig själv bara! Jag kanske har helt fel, men jag får en känsla av att du normalt sett inte är så "rockig" och att du vill sminka dig och klä dig på ett visst sätt för att "passa in". Risken med det är att du kommer känna dig obekväm och inte ha lika kul.

För övrigt borde det finnas nitbälten lite här och var, tycker jag.
 
Sv: Akut sminkråd till en total amatör!

Gina har nog lite "rockigare" bälten.
I övrigt håller jag med de andra:
Gammalt smink är NO NO, speciellt om man redan är känslig.
Är man ovan blir det lätt kletigt och har man inte bra produkter att sudda/göra om med heller blir det ännu svårare att få till något som inte liknar en blandning mellan panda och tvättbjörn...(det kan man väl låtsas vara "rockigt" om man vill förvisso ;) )

Har du ljust hår (alt. inte "för mörkt")?
Om du ändå ska in och akutshoppa så finns det hårmascaror i lite olika färger på Åhléns, bara "dra i" håret och så går det ur på en tvätt.
(eller sprayfärg, men det har en tendens att bli rätt okontrollerat, å andra sidan, varför inte? :p)

Måla naglarna, ta på dig några olika armband, om du har/kan låna, kanske tupera håret så du får lite "fluff" i det, och du är redo - även utan smink :D

Jag har gått på x antal konserter (punk, Mimikry) och har sällan varit sminkad.
Gått i Jeans och t-shirt. gympaskor, "conversekopior" eller billiga kängor (vid några tillfällen även rosa platåskor!)
Så att gå helt "som sig själv" funkar även det alldeles förträffligt!
 
Senast ändrad:
Sv: Akut sminkråd till en total amatör!

Jag är en hårdrockstjej som ofta klär mig i jeans och bälten och grejer. Men samtidigt har jag mycket annat i klädväg i vitt etc. Jag lyssnar mest på hårdrock men sminkar mig inte. Jag glömde mina nitbältet där jag jobbar och hos min mamma, är hos min pappa nu. :/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp