Akutbesök Ultuna

Mia_R

Trådstartare
Sitter och väntar på att liten ska komma nu. Mötte nyss djursjukvårdaren som tog emot oss och frågade om jag var där för att hämta Skruttis samt önskade mig en trevlig helg och lycka till. Jag berättade att vi ska på återbesök nästa vecka och önskade även honom en trevlig helg.

Alla är så snälla och trevliga sedan vi kom in i måndags att jag håller på ta till lipen medan jag väntar. 😭❤️

Mia_R

Trådstartare
När skrutt återhämtat sig blir en bokning för snipp snipp. 😡

Trodde han blivit sig själv igår och var samma gulliga lillebror som tidigare och efter lite övertalning accepterade Wilma att han låg bredvid henne när vi satt alla tre i soffan, även om det inte var långvarigt.

Idag efter medicineringen flög :devil: i honom. Först höll jag inte på att få i honom antibiotikan, antingen har han finslipat tekniken eller så var jag slarvig under operation kåldolme. Han spottade ut och lyckades få loss ena armen och fäktade vilt med tassen, två gånger.

Efter medicinomgången var avklarad skulle han spöa Wilma igen, svansen som en flaskborste. 😳

Mia_R

Trådstartare
Idag har Skruttis bjudit Ultuna på tårtor, via ombud matte. 😸

Kåldolmebrottningen i morse och efter lunch förlorade han så matte fick dra fram flaskborsten från under skrivbordet där han jagat in Wilma, hörde från andra änden av huset hur det skreks. Han är så förbaskat dryg nu, äter som en liten häst så inget fel på aptiten, men vilket humör det lilla monstret har! Sur som ättika och börjar försöka smita när badlakanet kommer fram, biter ihop för kung och fosterland och spottar ut när han lurat dumma matte att han svalt. 😼😾

Tre doser kvar att ge innan återbesöket i morgon. 🙀

Vad skönt ändå att han återhämtat sig så bra och äter och att tarmar och mage fungerar som de ska. Tablettbrottning är inte okänt här hemma. Stackars Wilma, först försvinner lillebror, och sedan kommer det hem ett litet drygt monster.

Är nog rätt beslut att kastrera honom innan mars hormonerna kommer igång på riktigt.

Mia_R

Trådstartare
Vad skönt ändå att han återhämtat sig så bra och äter och att tarmar och mage fungerar som de ska. Tablettbrottning är inte okänt här hemma. Stackars Wilma, först försvinner lillebror, och sedan kommer det hem ett litet drygt monster.

Är nog rätt beslut att kastrera honom innan mars hormonerna kommer igång på riktigt.
Det är nog det som är problemet som det låter, får dock vänta tills jag får lön tyvärr, blir ytterligare en resa för lille skrutt.

Mia_R

Trådstartare
Nu väntar vi att regleringen ska bli klar så vi kan åka hem. Ögonen ser bra ut, kragen på tills vidare, sluta med ögondropparna, får se vad blodproverna säger men vi fortsätter med antibiotikan tills såret är helt läkt. 😾

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Rocka sockorna