Albion bomvidd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare incognito
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 453
I

incognito

Jag har en albion k2 hopp liggande hemma med bomvidd N-M

Efter sökande på buke så fick jag fram att N-M fanns på skalan över fullblodsbommarna?

Men vad motsvarar N-M?

Sv: Albion bomvidd

ungefär hur många grader?

har hört att albion ska ha breda bomvidder? hur mycket sanning ligger i det?

Vet att medium brukar ligga på ca 90 grader på Albion så då är antagligen N-M något smalare.
Tycker att de har rätt normala bomvidder och inte speciellt breda men att vissa av modellerna brukar passar bra på runda ryggar rent passformsmässigt

Jag tycker Albion har rätt breda bomvidder om man jämför med andra märken som t.ex. Stubben och liknande. Jämför man med engelska märken så som Frank Baines är bomvidderna normala.
Exakt gradtal kan jag inte säga, men under 90 grader bör det vara. Bästa är ju att mäta den om du ska sälja den, då det kan skilja sig mellan olika ex.

Spinner vidare lite här...jag funderar lite på hur vid en medium wide albion K2 hopp från 2000 kan vara?

Ska du inte köpa en M&N hopp? :D
Det beror ju på vilken modell det är, ser sadeln ut som dagens K2 gör så borde den vara ca 95 grader. Är det en flatare modell med mindre cutback osv är den förmodligen smalare än så.

enklast är nog som sagt att mäta men hur gör man på bästa sätt?

jag har inget som mäter gradantal, sen är det ju ganska svårt att få fram hur bred den är eftersom allt ligger inbäddat i läder.

hur gör ni?

Har beskrivit hur jag gör i sadellistan :) Kolla bland mina trådar så hittar du den.
Man behöver inte en gradskiva om man inte behöver veta exakt hur bred bommen är (vilket är svårt om man inte mäter på en naken bom), vet man hur 90 grader ser ut kan man komma långt med en tumstock, ett papper och en penna ;)

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Barret
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Annique
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 580
Senast: Takire
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka