Albion K2an..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fladde
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 879
F

Fladde

Jag undrar vad Albion K2an ligger bra på för hästar?
Vad har ni och säga om Albion sadlarna posetivt/negtivt?

Sv: Albion K2an..

bra dressyrsadlar i allmänhet,bästa jag provat, just nu har ja en bomlös (torsion) och ja kan inte gå tillbaka till vanlig sadel igen:D

Jag gillade min Albion HR som jag hade förut!
Bra kvalité och skön att rida i...
Dock hörde jag av en tjej som handlar mycket med sadlar att Albion ofta har en ganska bred midja(?), och att man måste "öppna upp" höfterna ganska mycket då man rider i dom, vilket kan leda till höftproblem :crazy:

Hurvida det stämmer eller ej vet jag inte, jag märkte aldrig något sådant med min, men det lät lite läskigt!

Har en Albion K2 dressyr. Hade problem med att hitta en sadel som var tillräckligt vid och ganska rak i bommen. Albionen ligger som gjuten. Jag har haft den i två år nu och har inte hittat något att klaga på.
Håller med om att den är ganska vid i midjan och de första passen gav ordentlig träningsvärk bla i ljumskarna men nu skulle jag inte byta den mot något annat. Den skönaste sadel jag suttit i.:love:
Till saken hör väl också att jag har hyfsat breda höfter och det kanske bidrar till att den passar mig.

Oj jag har inte så breda höfter :crazy:
Men det kanske värt att prova ifl:)

Den passar rak rygg och kan funka på hästar med hög manke också.

Jag tycker väl inte att den är sååå bred i midjan, de sadlar jag har provat som kommer i en lite bredare bomvidd är ofta bredare i midjan enligt mig. Och på min häst som är ganska bred och rund känns det bara konstigt om sadeln har en väldigt smal midja (som Stubben) och känns som om man inte riktigt får kontakt och det känns ganska vingligt på nåt vis (sadeln passar hästen så vingligheten berodde inte på det...)

Men jag tycker absolut du borde testa Albion... De har ju bra sadlar... Bra kvalitet och sköna...

Jag har en albion och min häst är väldigt rak i ryggen, jag älskar min sadel..alla som har ridit i den vill ta den me sig hem hehe! Bred i midjan och man sitter som gjuten i den!

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 663
Senast: morgaine
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 081
Senast: Barret
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 876
Senast: Görel
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka