Albion Legend K2 plus Affes rygg = sant?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gry
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 675

Gry

Trådstartare
Alfur+igen

Vad tror ni? Är denna rygg för svängd för en Albion Legend K2? En dressyr. Mediumvid....

Eller är det inte ens lönt att prova?

Sv: Albion Legend K2 plus Affes rygg = sant?

Tyggen är ju spikrak, den är ju bara lite lätt urhålkad kring manken. Bommässigt så kan det vara värt att prova en K2 men det beror på vilken " du måste ha. Det är en lång sadel. Då du inte behöver så bred sadel så kan Keiffer vara ett alternativ det finns väldigt raka modeller.

Jag skulle övervägt att prova den.

Den har en förmåga att ligga bra på många islänningar trots sin längd.

Blev lite nervös nu, har planerat att prova en K2 på min kortrygggade häst just för att jag hört att dom är ganska korta.. Snälla, säg att du har fel..:angel:

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 734
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag letar hoppsadel åt min 3 åriga valack. Har funderat en hel del och jag tror att jag behöver testa en sadel som är bred/bred kanal...
Svar
4
· Visningar
2 641
Senast: sissu
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 501
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Letar lite smått efter en hoppsadel till min häst. Hon har just nu en Albion Legend K2 dressyrsadel som är utprovad och passar henne...
Svar
1
· Visningar
1 704
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka