ALBION SL och SLK

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 655
J

jjeg

Är det stor skillnad på Albion SL och Albion SLK? Då tänker jag främst på hur den ligger på hästen...Om hästen kan ha SL kan den då ha SLK tror ni....någon som vet???

Sv: ALBION SL och SLK

Min häst kunde ha båda, fast de satt olika, den ena var bättre än den andra... däremot kunde inte jag sitta i SLK :angel: :o

Så det blev SL.. naturligtvis var ju den dyrare :crazy:

va ?? nej dom kostar lika men däremot SLK Ultima är många tusenlappar dyrare...
Varför kunde du inte sitta i SLK ?
SL är inte djup och har små stöd , tycker jag....öppen helt enkelt...
För mig beror det mycket på vilken häst jag ska rida...den ena behövs inget stöd nästan och heller inget djupt säte...MEN med den andre...där behöver man vekligen allt stöd man kan tänka sig...;))

Senast ändrad av en moderator:

Aw, jag kanske har vänt på dem.. den ena eller andra, kommer inte ihåg vilken jag har nu :o Det skilde 3000:- i pris på dem när jag köpte min.. så du har säkert helt rätt. Minns mest att jag blev frustrerad på mig själv som inte kunde sitta i den billigare!

Men har du en som är mindre djup och har smala lite längre knästöd, eller en som är djup och mera klossliknande knästöd?

Jag har SL, tänkte väl det.. Den kostade 19600, SK kostade 16800 på samma ställe.

Strunt samma egentligen, frågan var väl om de är olika, och ja, det är de...

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Barret
·
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
234
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
471
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 272
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka