Albion SLK och Frank Baines Reflex...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pampen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 217
P

pampen

Någon som har erfarenhet av de här sadlarna? funderar ev. på att köpa...Tar gärna emot tips på andra dressyrsadlar i den prisklassen! Jag vet att det finns många trådar om sadlar, men har inte lyckats hitta någon om SLK.

Samma sadlar som passar min häst också. Jag hade en sadelutprovare här för drygt en vecka sedan och jag provred båda dessa sadlar. Reflexen låg allra bäst på min häst men jag gillade den inte alls, den var flat och stor i sitsen sen satt man som på en kulle och det tyckte jag inte var bekvämt. Själv föredrar jag SLK:n men den är ju lite bred i sitsen så det beror ju på vad man gillar. Jag tror också att Albion har ett mycket bättre andrahandsvärde och är nog mera lättsåld om du skulle behöva byta i framtiden.

Jag har en Albion Style nu, en äldre modell. Albionsadeln är bred i midjan, men finns att beställa med smalare midja. Ska du köpa en Albion rekommenderar jag att du tar och beställer en med smalare midja. Jag har fått problem med höfterna pga den breda midjan på min sadel.. Har du provridit en Albion SLK så att du vet hur den känns att rida i?

Har du provat en Morris & Nolan eller en KN (Karl Niedesüss)? De ligger på ca 17000 kr i nypris..

Köpte en Albion Style MW i vintras och den är helt underbar. :love: Fråga mig inte mer om modell o mått o sånt för det har jag inte koll på. Tog med mig hästen och provade tills både han och jag (och sadelmakarn)var nöjd och så fick det bli vad det ville.

har en frank bains dressyrsadel.. det är den bästa sadel jag någonsin suttit i!

Okej,bra att du sa det, ska tänka på det...Ska prova dem imorron, har provat en Albion K2 och gamla modellen på M&N, men de passade inte hästen. Sadlemakaren trodde att SLK:n och frank baines skulle vara bättre.

har en reflex flatback som är :love:
utprovad, han stoppade den ngt mer vid framvalvet för min häst är ganska smal över ryggen där "fram". Annars ligger den perfa.
UNDERBART skön att rida i, mjuk i lädret. Funkar jättebra att rida "dressyr" i oxå, man känner sig inte låst.

Hej! Hur har det gått med sadelprovningen?? Vad tyckte du om Frank Baines nu då?

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Islaend
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli... 2
Svar
21
· Visningar
1 302
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31