Albion Style SL

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 004
Vet inte om det är den modellen som jag ridit i, men jag har i af ridit i en albion sadel några gånger av dressyr-
modell. Det är den skönaste sadeln jag ridit i hittills!

Himla bekväm sadel, låg åtminstone väldigt bra på den hästen jag red som hade den och så verkar den vara av
väldigt fin kvalité.

Jag har en Albion SL, dressyrsadel som är 2 år gammal. Kanonskön att rida i, man hamnar "automatiskt" i rätt sits. Sadeln är av mycket god kvalité, dock dyr :angel: . Eftersom den är lite nyare är den mjuk i sitsen, vilket är väldigt skönt för sittbenen :p . Sadeln passar min pålla perfekt och den ligger även bra på de flesta typer av hästar, då jag har provat den på några andra hästar som har lite annan rygg än min dam. Min pålla har dock ganska rak rygg och det var problem att hitta en sadel som låg bra.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
533
Kläder & Bli fin Jag har klippt mitt hår typ såhär, fast det ser inte ut såhär av sig själv tyvärr 🤪. Skulle såklart frågat hos frisören, som stylade...
Svar
3
· Visningar
629
Senast: monster1
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
400
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4
  • Masked singer 2025

Hund, Katt, Andra Djur