Albion Style vs. Albion Legend

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare flaxe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 512
F

flaxe

Vad är det för skillnad på dessa dressyrsadlar? Vilken är bäst? Kvalitet? Passform?

Sv: Albion Style vs. Albion Legend

Har inte ridit i Legenden, men jag tror att Stylen är djupare och har störra knästöd. Har haft en sån själv (till salu nu), hästen hatade den för den var alltför rak för honom, men den var väldigt skön att rida i, jättebra kvalite. Men dom passar bara hästar med väldigt rak rygg.

Tror att stylen är bra mkt dyrare än Legenden, alltså borde den väl vara bättre kvalitet på också...

För drygt tio år sedan köpte två av mina kompisar varsin ny Albion. Den ena var en Legend i slätt, fint läder för drygt 10 000, den andra var en Style i grövre, mönstrat läder och den gick på drygt 6 000 kr. Jag tror att bommarna skilde något också, möjligen att Legenden var byggd för tjejers "bredare" bäcken, men det är jag inte säker på.

Mvh San

Oj, nu blir man ju förvirrad. Är Style dyrare än Legend eller inte?

Hm, tror det har kommit en ny modell på stylen nu som heter style sl, och den är dyrare.

Hmmm, men de flesta som annonserar skriver ju bara Style. Hur ska man veta om det är en av de nyare som tydligen är bättre än Legenden eller om det är en äldre som är sämre? Vad ska man titta efter för att veta det?

Tror oavsett inte att Stylen är sämre, bara annorlunda! Legenden är flatare i sätet och har mindre stöd. Har inte sett nån begagnat SL till salu!

Läste på Albions hemsida att de bara har 5 års garanti på bommen och ett år på övrigt material.

Det går ju att få billigare sadlar med dom garantierna.

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: cowgirl81
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka