Bukefalos 28 år!

Albion vs. Stubben

Sv: Albion vs. Stubben

De e jätte svårt de gär med sadlar har själv en Stübben hoppsadel och trivs jätte bra med den min häst e rätt så rak i ryggen och sadeln ligger bra (artus dock men har haft en sigfrid till tidigare pollar med kort och rak rygg och det fynkade kanon låg inte fel eller va för lång) eftersom du bara skall ha hoppsadeln till att hopp ngn gång i bland så behöver den inte passa perfa, har även hört från flera håll att den inte behöver ligga exackt prfa på hästen om den inte går med många olika ryttare,

tänk oxå på att sitter du dåligt på veerkar det även hästen och din ridning så du måste ju sitta bra i sadeln oxå

Dressyren har jag en röösli som e jätte bra pasasr mej och hästen perfa även för förra hästen (kostar dock ca 25000 ny)

men skälv gillar jag Stübben för att dom passar på så många olka hästar och e lätta att stoppa om.

har ingen erfarenhet av dom andra sadlarna så jag kan inte säga för och nackdelar tyvärr

men det är du som står för beslutet och jag kan bara såga vad jag tycker
 
Sv: Albion vs. Stubben

Vet du när han kommer tillbaka då?

Är Johan lika bra? Ska jag skicka med ett brev som förklarar min situation?
 
Sv: Albion vs. Stubben

Jag kommer använda den mycket... Komemr använda den 3-4 dagar i veckan till en början och sen efter kanske 1 månad kommer jag börja sälja min dressyrsadel och när den är såld komemr jag använda min hoppsadel varje dag. Så den måste passa.
Och vi har ju hopplektion 1 gång i veckan (inte nu, men jag har en plats i gruppen när jag får en sadel) och sen så kommer jag vl träna markarbete med lite småskutt 1-2 ggr i veckan också utöver det. Men sadeln behöver inte ligger perfekt har jag lärt mig, min hät kan ridas med mkt, så länge den inte är för lång eller nyps eller är för smal. Men är den lite böjd i bommen har jag inte märkt nåt än...
 
Sv: Albion vs. Stubben

Diabolical_Kitten skrev:
Vet du när han kommer tillbaka då?

Är Johan lika bra? Ska jag skicka med ett brev som förklarar min situation?

Vet inte riktigt när han kommer tillbaka, frågade inte. Men av vad han skulle göra på semestern så blir han nog borta iaf tre veckor minst.

Om Johan är lika bra - INGEN aning faktiskt. Han har om det som står på hemsidan stämmer sämre utbildning, men det säger inte nödvändigtvis något om vad man har på PAPPER och han har ju jobbat ihop med Per. Jag skulel skicka med ett brev att du pratat med Per, vad han sagt och bett om och så vidare och ge Johan en chans?
 
Sv: Albion vs. Stubben

Måste bara påpeka att bara för att Albion dressyrsadeln pasdsar bra på hästen är det inte säkert att hoppsadeln gör det...
 
Sv: Albion vs. Stubben

Nej jag vet, det har jag itne skrivit heller, självklart ska jag prova den innan. Har också fått red apå att de inte har samma passform, men det betyder inte att den inte kommer passa. Förmodligen är passformen bättre än vad Stubbensadeln har för min häst.
 
Sv: Albion vs. Stubben

Jag ahr skrivit i brevet att jag har pratat med Per och vad han sa och sen har jag skrivit ner halva tjafset med min häst och bifogat typ 12 bilder och bomvinkelmall och mankprofil och skrivit ner alla mått och hur lång och stor jag är och vilka krav jag har på sadeln....
Så man får väl hoppas att det blir bra...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: liiinnea
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 790
Senast: Mogge
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Sorgsen
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 086
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp