Ålder för ponnyhoppning?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare _Mia___
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 597
M

_Mia___

Hur länge får man tävla en ponny i hoppning? Jag vet att det e olika för olika stora ponnyer. Men det skulle va bra å veta om man skulle skaffa en.:smirk: Har det med längden och vikten att göra också?
Står längd och ålder på ryttarlicensen? Jätte tacksam för svar!:bow:

Sv: Ålder för ponnyhoppning?

A-ponny: 13 år
B-ponny: 13 år
C-ponny: 18 år
D-ponny: 18 år

på internationella tävlingar gäller 16 års gräns på C- & D-ponny!

Tack så jätte mkt!:bow:
Det var jätte bra å veta! :)
Jag e 13 år och då passar nog en C-ponny bäst eftersom att jag inte e så lång!:(

haha inte vet jag. e bara så!
det är väl inte så många fler länder än sverige som har 18 års gräns, är nästan 16 överallt annars!

Läste nånstans idag att frånochmed 1 januari 2008 kommer inte ryttare som är äldre än 16 år få tävla på elittävling eller nationella! Lite tråkigt, men jag tävlar inte ponny då längre så :devil:

helt sjukt egentligen, enligt mig. men men

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 562
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 257
Senast: Emro
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 382
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 31