äldre sadlar värde?

Miagi

Trådstartare
Jag har ett par stycken sadlar som skall säljas.

har inga färdiga foton men om någon på rak arm vet ungefärligt värde?

Schockenmöle-hoppsadel
Kieffer GG-Hopp
Stübben- hopp
Zaldi Jupiter-hopp
Hubertus-dressyr
Manskapssadel fit 03

Stübben-extremflatback eller galopp träningsadel?

Sadlarna är allt från 10-15 år gamla och i ok skick. Undrar om de är värda att fixa till och sälja.

Tack på förhand!

Sv: äldre sadlar värde?

Jag köpte en Stubben stigfried, som säkert är 15 år, för 1500:-(ink. frakt). men då va det ultra snabb affär, så jag gav ett skambud. Å fick den.

hubertussadlarna ligger inte högt i värde.
jag fick 3000 för min äldre Hubertus dressyr.
Vilket jag iof tyckte va lite mkt för jag köpte den för 1800 spänn.
Men man tackar och tar emot. Så jag skulle tippa på mellan 1500-3000 kr beroende på skicket.

Manskapsadlarna har jag sett ligga på runt 2-2500 kr. I bra skick.

stubben ligger väl ganska bra i värde. beroende på skick och modell så runt 3-6.000 för en äldre kanske.

Vi sålde våran 25 år gamla stübben parzival för 2500? Det var iaf mer än mamma get när hon köpt den ny :angel:

Den var mycket fräsh dock :)

Kan du beskriva lite mer med storlekar och skick mm,så blir det lättare att uppskatta pris!
Letar själv efter begagnad hoppsadel till "hyfsad" peng,då jag behöver ytterligare en hoppsadel!
Du får gärna skicka PM och bilder på de tre första sadlarna!

Ja jag vet att det är svårt. Jag ska fota dem alla för de är varierande former av hoppmodeller och märken.

Återkommer!:)

Liknande trådar

Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 637
Senast: Equilina
·
Dressyr Jag har nu insett att min häst breddat sig för mycket för att sadeln ska ligga bra på honom nu. Han har nu en Edinburgh med bomvidd 3...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: Fredag
·
Utrustning NI som är bekanta med dessa märken och kanske vet lite mer får gärna berätta. Det är ett gäng sadlar jag undrar värdet på samt...
Svar
5
· Visningar
1 211
Senast: Miagi
·
Utrustning Arrgh, jag ska börja med körning eller något.. *sucka* Nu har jag bryderier med valackens sadel igen. Kort resume för de som inte...
Svar
16
· Visningar
1 185
Senast: bubbel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur