Äldre sadlars värde, bilder

Miagi

Trådstartare
NI som är bekanta med dessa märken och kanske vet lite mer får gärna berätta.

Det är ett gäng sadlar jag undrar värdet på samt "historik" Vissa märken har jag aldrig sett.

dessa märken är det:
Kieffer-hopp (lagad)
Hubertus-dressyr (fin)
Kloster schöntal-hopp (lätt lagad)
Stübben-hopp (fin)
Kiefer- galopp (fin)
Zaldi-allround (mkt fin)
Passier-hopp (mkt sliten)
Lewa-dressyr/allround? (fin)
Bach Summaprada-GR, "husar" (fin)

här är bilderna för er som är nyfikna.
http://pg.photos.yahoo.com/ph/miggan81/album?.dir=/2393re2

Sv: Äldre sadlars värde, bilder

hehe... nä inte just den, den används faktiskt ännu!:)

Prisläge är jättesvårt att säga men nu har jag utgåt från att dom är 7-12 år och i normalbomvidd samt del lilla som syntes på bilderna. Är det vidbom så brukar priserna gå upp något. Sen är det bara min uppfattning av vad annonspriserna brukar ligga på. Anndra tycker nog annorlunda.

Kieffer-hopp (lagad) Den var ju inte så snygg... Då går priserna ner en hel del.

Hubertus-dressyr (fin) Finns från 1500 kr och uppåt. Beroende på ålder.

Kloster schöntal-hopp (lätt lagad) Läst många annonser men kommer inte ihåg vad dom ligger på. Jag tyckte den var snygg!

Stübben-hopp (fin)Finns många begagnade, vad är det för modell?

Kiefer- galopp (fin) Ingen aning

Zaldi-allround (mkt fin) Sett dom från 2000kr.

Passier-hopp (mkt sliten) Sýnd att den är sliten, men runt 1500?

Lewa-dressyr/allround? (fin) Kostar från 500 kr och uppåt. Tillverkas tyvär inte längre, synd då jag gillar sadlarna. Många är dock baksuttna och välldigt slitna pga att dom är gamla..

Bach Summaprada-GR, "husar" (fin) Felshbach?? Stämmer det så sålde jag min för 1200kr. DOck var det inte en husar, husar brukar ligga ute på runt 12-1700kr.

Tack för att du tog dig tid!

Jag är inte så uppdaterad gällande hoppsadlars värde... Men nu har jag lite mer kött på benen!

Tack!

Subbensadelns modell går inte att utläsa, bortskavt!
åldermässigt rätt. En del är iallfall mediumvida mot vid, då några ligger ok på min häst. En del alldeles för smala.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 638
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag har ett par stycken sadlar som skall säljas. har inga färdiga foton men om någon på rak arm vet ungefärligt värde...
Svar
5
· Visningar
1 943
Senast: Miagi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka