Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Ja, jag blev lite besviken för täcken är fint i övrigt även om passformen tyvärr inte var optimal för någon av mina två hästar. Men de flesta verkar ju vara nöjda med sina shires så jag kanske bara hade otur med mitt.
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

för 800kr får du ett horseware amigo. jag använder inga andra täcken än horseware längre! har provat flertalet märken som bara gått sönder eller börjat läcka direkt.

alla vägar går till rom...(horseware)!
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Mitt Domanitäcke läckte efter första användningen, så det är inget täcke jag tänkt köpa igen.
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Jag har väl kanske tur då att dom ligger bra på iaf två av mina hästar :D
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Märkligt jag har aldrig haft en blöt fläck på mina hästar, inte heller efter att ha spolat av täckena med vattenslang. Har både vintertäcke och regntäcke i domani.
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

*kl*

Är Horseware-täckena stora i storlekarna? Min pålle drar 135 i täcken, frågan är om man ska skaffa ett 140 eller ett 130 :confused:
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Dom är stora i storlekarna. Min tjeja har också 135 i andra täcken (hansbo, bucas m.m.) och hon har 130 i alla sin horseware täcken. Jag har både rambo, rhino och amigo modellerna och jag är supernöjd med alla! Amigo täcket är dock ett innetäcke så hur det är mot väder och vind kan jag inte svara på. Men rambo och rhino som utetäcken är oslagbara :laugh:
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Nu tänker jag ge upp på Hansbo, trots att jag helst vill gynna svenska märken. Behöver lite tips på regntäcken i en liknande prisklass, max 800 :-. Vill gärna hitta en modell som sitter bra på hästar med smal bringa och bogparti, och det får gärna vara något fodrat och ha snabbknäppen. Tips mottages!

Z-täcket är ett svenskt märke. De har de flesta kombinationer. Kolla in deras hemsida. Googla på namnet så hittar du sidan.

Även Svea Sverigetäcket är svensk och har olika modeller. Googla på det med.

Annars finns Horseware Amigo i två olika modeller. 600D kostar runt 500-600 kr finns ofodrade och med 200g. 1200D kostar runt 700-800 kr finns ofodrade, 200g och 350g.

Även Shires har olika modeller som passar dina önskemål.
 
Senast ändrad:
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

*kl*

Är Horseware-täckena stora i storlekarna? Min pålle drar 135 i täcken, frågan är om man ska skaffa ett 140 eller ett 130 :confused:

NEJ de är inte stora i storlekarna. MEN de har ett annat mätsystem än vi vilket gör att storleksöversättningen från Irlands mätsystem till svenska storlekar missar endel i översättningen. Endel återförsäljare menar att ALLA horsewares täcken är en storlek större än det står.
6,6=145 skulle egentligen vara 150
6,3=140 skulle egentligen vara 145
6,0=135 skulle egentligen vara 135 osv.

Mina ponnyer som hade 135 i täcken hade 5,9 i Horseware. Min ena stora har 6,0 och kan bara i undantagsfall ha 6,3.
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Mitt Domanitäcke läckte efter första användningen, så det är inget täcke jag tänkt köpa igen.

Varför reklamerade du det inte? Alla täckesmodeller har "måndagsexemplar". Alla återförsäljare hade direkt gett dig ett nytt.
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

HeJ!

Jag har samma erfarenhet. jag tvättade mitt domani över träbordet i stallet- inte en droppe vatten på bordet efteråt. Jag älskar mitt domani, tyvärr är nya pållan alldeles för liten för att passa i det:-(. (väx väx väx!!!)

/ Lavinia, som önskar hon hade råd med domani nu med..
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Varför reklamerade du det inte? Alla täckesmodeller har "måndagsexemplar". Alla återförsäljare hade direkt gett dig ett nytt.

Borde ha gjort det egentligen men den tanken dök tyvärr inte upp i mitt huvud :crazy:. Ska iaf försöka impregnera den på nytt och hoppas det hjälper :)
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Ja tänk vad olika erfarenheter man har:) Jag är iaf mkt nöjd och är glad över att dom är såpass billiga, Horseware täckena är ju också kanon men snäppet dyrare och när man har unghästar kan det ju gå åt ett och annat täcke:)
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Borde ha gjort det egentligen men den tanken dök tyvärr inte upp i mitt huvud :crazy:. Ska iaf försöka impregnera den på nytt och hoppas det hjälper :)

När köpte du täcket? Och när upptäckte du felet? Har du kvar kvittot och det är mindre än två år från dess att du upptäckte felet så kan du reklamera det nu.:)
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Jaha, det visste jag faktiskt inte :)! Jag köpte det sensommaren -08 och upptäckte det efter en eller två dagar jag har för mig. Men nu var jag så smart att jag slängde kvittot. Tänker aldrig på att jag kommer behöva det. Men det är bra att veta till nästa gång. Nu ska jag spara mina kvitton tills jag vet att det fungerar :)
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

JNs utetäcken passar bra till hästar som inte är så stora över bogen, de är sydda för travare. Finns med tre olika tjocka foder, 50 gram-300 gram! Tror de enbart finns i svart med olika färger på kantbanden!
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

*kl*

Är Horseware-täckena stora i storlekarna? Min pålle drar 135 i täcken, frågan är om man ska skaffa ett 140 eller ett 130 :confused:

Jag tycker de är stora i storleken. Min häst som i vanliga fall har 145-155, har 140 på innetäcken och 145 på utetäcken. Men älskar mina HW täcken:love:

Ett dyrt beroende...:angel
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

HeJ!

Jag har samma erfarenhet. jag tvättade mitt domani över träbordet i stallet- inte en droppe vatten på bordet efteråt. Jag älskar mitt domani, tyvärr är nya pållan alldeles för liten för att passa i det:-(. (väx väx väx!!!)

/ Lavinia, som önskar hon hade råd med domani nu med..

Ett tips är att springa in på GG. var där här om dagen och norpade åt mig ett domani för 150 kr. Tänkte att det kunde vara bra att ha i reserv=)
 
Sv: Aldrig mer Hansbo-täcken, hjälp mig hitta nytt!

Mina hansbotäcken har inte heller hålt bra.
Numer köper jag endast Horseware, de är e enda som håller i längden.
Jag rekomenderar dig att köpa Amigo, de är väldigt prisvärda!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp