Bukefalos 28 år!

Algotsson Ostholt om brandolyckan: ”Fruktansvärda bilder som jag fortfarande ser”

Det är drygt två veckor sedan fälttävlansryttaren Sara Algotsson Ostholts häst Chacco’s Crack dog då hennes hästtransport började brinna på väg hem från en tävling i polska Sopot. Senare dog även den andra hästen, Arpertina, i sviterna av olyckan.
– Det är fruktansvärda bilder som jag fortfarande ser. Hästen som brann inne i lastbilen och som dog framför mina ögon, säger hon till SVT Sport och gråter.
 
Så otroligt fruktansvärt. Stackars henne och stackars hästar :(.
 
Ångrar nästan att jag läste en intervju med henne för nån dag sen, om olyckan. Så fruktansvärt för både henne och hästarna, sån smärta och ångest :(.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter På torsdag startar EM i fälttävlan och Sara Algotsson Ostholt är tillbaka på mästerskapsscenen. Hon har hittat tävlingsglädjen igen...
Svar
0
· Visningar
590
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter 2019 förlorade hon två hästar på väg från polska Sopot. Ett och ett halvt år senare är Sara Algotsson Ostholt tillbaka på samma...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För ett och ett halvt år sedan förlorade OS-silvermedaljören Sara Algotsson Ostholt två av sina hästar i en brand. I helgen klarade hon...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Sara Algotsson Ostholts lastbil började brinna på vägen hem från Polen. Nu kommenterar fälttävlansryttaren olyckan där en av hennes...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp