Alla former av dating, del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hero Jag tolkar det som att hon är trött på att inte kunna använda höga klackar för att de hon dejtar har komplex med hennes längd.

Om du inte har något problem med det är det väl bara att säga det till henne och sedan låta bollen ligga hos henne?

Exakt, det är vad jag också tror... tyvärr. Eller snarare att hennes ex hade problem med det. Inte de hon dejtar.
Men hon vill inte prata om sitt ex, även om det var 1 år sen det tog slut. Så har hon inte kommit över honom tydligen. Så jag lämnar diskussionen med henne.
 
Aha oj, kanske missförstod. Jag hade lagt ner henne faktiskt. Känns som en stor varningsflagg att hon säger att hon försöker komma över sitt ex.

Om man inte känner för att vara en rebound såklart då.

Ja, det håller jag med om.
Men jag har svårt att se att hon samtidigt skulle gå tillbaka till honom. Då hon säger att han var ett stort AS och att hon var ledsen för att hon inte insåg det tidigare. Dom hade varit tillsammans i 3 år.
 
Ja, det håller jag med om.
Men jag har svårt att se att hon samtidigt skulle gå tillbaka till honom. Då hon säger att han var ett stort AS och att hon var ledsen för att hon inte insåg det tidigare. Dom hade varit tillsammans i 3 år.
Jag menade inte att hon skulle gå tillbaka till honom, inte alls. Bara att hon ju inte verkar "klar" med honom. Det blir ju sällan bra om man inte kommit över exet liksom.
 
Ja, det håller jag med om.
Men jag har svårt att se att hon samtidigt skulle gå tillbaka till honom. Då hon säger att han var ett stort AS och att hon var ledsen för att hon inte insåg det tidigare. Dom hade varit tillsammans i 3 år.
Men även om hon inte skulle gå tillbaka till honom så kan man ju vara ett rebound ändå. Och att fortfarande ha issues över honom 1 år senare är väl kanske en varningsflagga..
 
Jag menade inte att hon skulle gå tillbaka till honom, inte alls. Bara att hon ju inte verkar "klar" med honom. Det blir ju sällan bra om man inte kommit över exet liksom.

Okej, nej jag har varit med om det med en tidigare dejt. Dvs, att hon gått tillbaka till sitt ex. Men efter ett tag gjorde dom slut igen och hon ville träffa mig igen. Men jag lämnade henne ögonblicket hon gick tillbaka till sitt ex. Men ändå jobbigt då vi hade dejtat i nån månad.
Så tyvärr får jag varningsflagg också... :crazy:
 
Jag fråga om hon var redo att dejta om hon inte kommit över sitt ex?
Fick till svar "hur ska jag annars kunna gå vidare ?" Sen att hon pratat med pshykolog och hon inte skulle vara på tinder om hon inte var på det klara med vart hon står.
 
Jag fråga om hon var redo att dejta om hon inte kommit över sitt ex?
Fick till svar "hur ska jag annars kunna gå vidare ?" Sen att hon pratat med pshykolog och hon inte skulle vara på tinder om hon inte var på det klara med vart hon står.
run-forrest-run-gif-11.gif
 
Jag har hittat drömtjejen :bump::banana:.

"Är en tjej som är oftast rak på sak. Jag är inte bruden med 110% perfa kropp lr stora bröst men det kmr haha. Jag har 4 hundar som jag älskar så du ska gilla/älska hundar. Jag vill ha 1 barn i framtiden, Det räcker inte med att säga saker utan du måste bevisa dom o även för min mamma o pappa pga av ex, har vart med om i princip allt i ett förhållande en var bara sekunder från strypa mig till döds. Jag är modell men har paus så det är nåt du Måste acceptera".
 
Det var väl mer att hon berätta på att hon var trött på att inte kunna ha högre skor och det faktum att hon tog lång tid på sig att svara.
Mäh, det är ju bara det att du får vara några cm lägre de gånger hon har höga klackar. :)

För övrigt är det ju perfa att vara lika långa, väldigt bra när man ska pussas! Ingen får nackspärr eller någons bröst i ögat när man kramas.
 
Jag har hittat drömtjejen :bump::banana:.

"Är en tjej som är oftast rak på sak. Jag är inte bruden med 110% perfa kropp lr stora bröst men det kmr haha. Jag har 4 hundar som jag älskar så du ska gilla/älska hundar. Jag vill ha 1 barn i framtiden, Det räcker inte med att säga saker utan du måste bevisa dom o även för min mamma o pappa pga av ex, har vart med om i princip allt i ett förhållande en var bara sekunder från strypa mig till döds. Jag är modell men har paus så det är nåt du Måste acceptera".

:eek: :eek: :nailbiting:

(Jag har verkligen brist på fler reaktioner idag ser jag :p)
 
Mäh, det är ju bara det att du får vara några cm lägre de gånger hon har höga klackar. :)

För övrigt är det ju perfa att vara lika långa, väldigt bra när man ska pussas! Ingen får nackspärr eller någons bröst i ögat när man kramas.

Jag kan inte annat än bara hålla med ! :)
Tyckte det lät super trevligt! Träffade en tjej tidigare som var kortare, men hon bar ibland ganska höga klackar och vart lika lång typ. Det var nice att va i jämnhöjd, några cm till hade inte gjort nåt heller.
 
Jag har satt fingret på en sak (till) som gör att jag är osäker på ifall min och dejtens relation kan fördjupas.
Idag sprang jag på en person som påverkat mig oerhört mycket till det positiva och som betyder mycket för mig, men som jag inte sett eller hörts med på säkert två år. När jag kom hem var jag såklart väldigt glad och berättade det för dejten. Reaktion ungefär = noll. Inga följdfrågor, vilket jag tolkar som ett ointresse att lära känna mig mer, eller ett ointresse av min bakgrund/erfarenheter/tankar.

Det blir så stor kontakt till chatt-tjejen, som verkligen är nyfiken på vad jag tänker och tycker, och som jag upplever genuint intresserad av min person på något sätt.
Hon frågade för övrigt om att fika. Jag vill ju! Hur formulerar jag detta till dejten? Jag är ganska konflikträdd i sådana här situationer och vill vara tydlig men inte såra i onödan.
 
Herr Perfekt ska iväg på jobb i Asien några veckor, frågade honom när han skulle åka men har inte fått svar ännu. Det gör mig inget, har en känsla av att han kommer vilja ta det där snacket om vart det här är på väg snart så mig gör det inget om vi kan ta det efter. Jag känner att jag har lite mycket i huvudet just nu för att orka prata om det. Utöver min väns situation som ingen säkert undgått så gick min exsambos morfar bort igår (låter kanske märkligt att det påverkar mig men det gör det av olika skäl), vi har fått cancerbesked i familjen förra veckan och det är soppa på jobbet. Sen M som poppat upp som gubben ur lådan och plötsligt velat mötas. Jag känner mig bara utmattad just nu och skulle behöva spendera en helg på landet och stänga av telefonen, känner jag.
 
Senast ändrad:
Jag har satt fingret på en sak (till) som gör att jag är osäker på ifall min och dejtens relation kan fördjupas.
Idag sprang jag på en person som påverkat mig oerhört mycket till det positiva och som betyder mycket för mig, men som jag inte sett eller hörts med på säkert två år. När jag kom hem var jag såklart väldigt glad och berättade det för dejten. Reaktion ungefär = noll. Inga följdfrågor, vilket jag tolkar som ett ointresse att lära känna mig mer, eller ett ointresse av min bakgrund/erfarenheter/tankar.

Det blir så stor kontakt till chatt-tjejen, som verkligen är nyfiken på vad jag tänker och tycker, och som jag upplever genuint intresserad av min person på något sätt.
Hon frågade för övrigt om att fika. Jag vill ju! Hur formulerar jag detta till dejten? Jag är ganska konflikträdd i sådana här situationer och vill vara tydlig men inte såra i onödan.

Måste du berätta för dejten att du tar en fika med någon?
 
Jag har satt fingret på en sak (till) som gör att jag är osäker på ifall min och dejtens relation kan fördjupas.
Idag sprang jag på en person som påverkat mig oerhört mycket till det positiva och som betyder mycket för mig, men som jag inte sett eller hörts med på säkert två år. När jag kom hem var jag såklart väldigt glad och berättade det för dejten. Reaktion ungefär = noll. Inga följdfrågor, vilket jag tolkar som ett ointresse att lära känna mig mer, eller ett ointresse av min bakgrund/erfarenheter/tankar.

Det blir så stor kontakt till chatt-tjejen, som verkligen är nyfiken på vad jag tänker och tycker, och som jag upplever genuint intresserad av min person på något sätt.
Hon frågade för övrigt om att fika. Jag vill ju! Hur formulerar jag detta till dejten? Jag är ganska konflikträdd i sådana här situationer och vill vara tydlig men inte såra i onödan.

Men vilken konstig reaktion.
Där hade jag surat till lite faktiskt.

Jag vet inte. Måste du säga något nu då?
Det är ju bara en fika.

Jag tog upp med ryssen hur han ser på att ligga med andra. Det var inget han var intresserad av.
Jag sa att det är helt okej om han gör det.
Det svarade han inte på och frågade inte heller om mig utan bytte ämne istället.
Tror han är lite rädd för svaret och väljer att inte veta istället.

Btw så kallade kollegan mig liten hobbit igår och klappade mig på huvudet :meh::rofl:
Ska jag komma upp i hans längd får jag gå på styltor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
15 233
Senast: sthu
·
Relationer Liksom ensam mamma söker, Bachelor och annan multi-dating. Varför köra denna kränkande urvalsmetod. Typ jag dejtar er alla samtidigt och...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 717
Senast: MJLee
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
14 507
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
4 658

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp