Bukefalos 28 år!

Alla hästar flyttas från Tanne ridskola

Sv: Alla hästar flyttas från Tanne ridskola

Var det botulism?
 
Sv: Alla hästar flyttas från Tanne ridskola

Är inte det en sjukdom dom kan vaccineras mot dom får om dom typ äter hösilage och det är nån död insekt eller nåt djur som gerifrån sej nåt skit??
 
Sv: Alla hästar flyttas från Tanne ridskola

Viss typ av Botulism finns det vaccin mot. Botulims utvecklas av bakterier i ensilage eller annat om förhållandena är de rätta. Botulism kan utvecklas i annat foder än ensilage.
 
Sv: Alla hästar flyttas från Tanne ridskola

Just, och jag tyckte jag läste något om fodret, att det var orsaken.
 
Sv: Alla hästar flyttas från Tanne ridskola

I artikeln/inlägget från Mittnytt står "växtgift från fodret." vilket för mig inte är det samma som botulism. Växtgift är för mig t ex en kemikalie som använts för att ta bort ogräs t ex. Vad/hur det hamnat i fodret är en bra fråga.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 857
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Funderar vidare kring min ridning på ridskolan, efter den katastrofala lektionen på Bukett. Varför gick det så dåligt, vad kan jag lära...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 095
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns många duktiga juridiskt kunniga här på Buke så jag hoppas ni orkar läsa igenom det här, jag ska försöka...
Svar
18
· Visningar
1 593
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp