Alla ni som undrade (gympaskor)

Sv: Alla ni som undrade (gympaskor)

Okej, här kommer mina frågor:

Hur lätta/svåra är dom att sätta på och ta av, ifall man som jag har problem med handstyrkan pga reumatism?

Slittåligheten är?

Skaver dom, eller kan min skavkänsliga häst ha dom?

Hur lätta/svåra är dom att sätta på och ta av, ifall man som jag har problem med handstyrkan pga reumatism?

Första gången jag skulle få på dem kämpade jag nog i 10 minuter och svettades som en gris, andra gången var vi nere på en 6 minuter och nu går det som på räls - dvs så länge hästen inte viftar med benen så är det som att sätta på strykkappor el. dylika benskydd = det är enkelt!

Slittåligheten är?

De sägs hålla för en ritt på 25 000 miles (tror jag det var), vilket blir ganska mkt om man räknar om i kilometer. Håller de ens hälften så skulle jag vara jättenöjd. Dessutom är det 90 dagars garanti på produktionsfel, så efter tre månader lär ju sånt ha visat sig.

Skaver dom, eller kan min skavkänsliga häst ha dom?[/QUOTE]

På min häst skaver de inte alls. Red en långtur på över 1½ timme i blanad miljö, skog, väg, öppen äng, gräs, lera, vatten, stenar och rötter, alla gångarter - inte ett tecken på skavsår. Jag var jätteorolig att de skulle skava på något vis, för jag har inte haft såna här boots alls förut, inte av något slag, men min häst är glad och nöjd och jag är oxå nöjd. Sen om hon har rätt form på hoven eller vad som avgör om de sitter bra eller inte, det vet jag inte, men gaitern som går upp i bak är nog det bästa de kunnat hitta på för att undvika att grus och lera kommer in och skaver.

Fler frågor? bara att fråga på! :)

Så ifall jag skulle "orka" med att ta på dom så skulle min på framfötterna ridömhovade Lipp kunna ha dom menar du ...:)

PMa gärna inköpsställena....

Ja - det tror jag! Men det ska vara epicsen, den "gamla" varianten är jag inte lika impad av.

Jag har köpt epics , och ja ,det krävs nog några ggr att sätta på dom ,innan det går på räls :-)
Det där bandet som man drar på dom med....ska man verkligen ta av det ?? man kommer ju inte till...eller är jag dum nu?

Jag har aldrig använt den där remmen. På mina är skorna perfekta på bredden men har mer plats än vad som beövs på längden (antar jag eftersom remmen inte behövs).

Har också EB Epics.

De skaver inte för fem öre och har svårt för att tro att det blir problem med det på någon häst.
De är hyffsat enkla att dra på och väldigt lätta att ta av om man tar hjälp av en hovkrats.

Det enda jag inte helt gillar är att de har lite taskigt grepp på asfalt. Har gått omkull p.g.a det en gång (hästen blev rädd och slängde sig runt mitt i språnget tappar hon greppet när hon står på bakbena och vi smäller i backen :crazy: )
Men annars hade bra grepp överallt och hästen trivs bra med dem.

Liknande trådar

Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
243
Senast: Jeps
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 932
Senast: Görel
·
Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 356
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilken färg?
  • Svensk Politik 4
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur