Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Om man misstänker att ens bebis på 6 månader är allergis mot pälsdjur ,ska man göra sig av med katterna hemma och hålla henne så långt bort ifrån pälsdjur som är möjligt ett tag framöver
Jag har pratat med en läkare som bara säger att prover kan man inte ta förren hon är ca 1 1/2.
Vad ska jag göra ....vad hade ni gjort???
 
Sv: Allergi

Så fort jag träffar hundar eller hästar så blir hon röd i och runt ögonen ,det rinner även tårar ibland.hon blir även snuvig.Det har hänt att det rosslar när hon andas.
 
Sv: Allergi

Jag skulle nog sätta bort de djur jag hade hemma.
Jag vet att det låter hårt, men chansen att allergier är stor när barnen är små, men då under förutsättning att barnet inte kommer i kontakt med pälsdjur så ofta...

Lycka till med ditt svåra beslut!
Kram
 
Sv: Allergi

Rensa bort allt "djurigt". Men att man måste vänta till 18 mån innan man kan ta prov är rent bullshit. Lucas blev testad vid ca 8 mån (ej allergisk :-) ) mot pälsdjur.
 
Sv: Allergi

Det borde väl du veta?

Korsallergi!

Hon reagerar inte på dem nu, men kan i framtiden p.g.a. stor exponering av katt, få stora problem med ALLA liknande allergener.
Och då så talar jag STORA problem, typ akut astmaanfall av att någon åker i samma buss och har ridbyxorna på sig.

Så att ha ett pälsdjursfritt hem är att rekommendera i det fallet.
För att hålla nere allergen-trycket.
 
Sv: Allergi

Hon reagerar på katterna också men inte lika mycket som när jag träffar hundar eller tar med henner ut till stallet.
Det som kan ha hjälpt hemma e att jag har tokstädat .Plus att jag städar (dammsuger plus torkar golven )varje dag.

Börjar dock känna att jag inte kommer att orka städa varje dag. Och "idioten" jag bor med hjälper inte till nämnvärt.
Han tycker inte att hon har några problem och att "om" hon skulle /är allergis så kommer det att hjälpa henne i längden att vara med pälsdjur!!!!????
Han vill inte låna ut/göra sig av med katterna ....och det vill jag.

Men jag ska försöka att kolla upp om det går at ta prover tidigare ,,så jag slipper tjafsa med karln.Och jag vill självklart att min bebis ska må bra.
 
Sv: Allergi

Pusha på BVC att du ska få remiss till allergiprov!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 626
Senast: cewe
·
Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 647
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 882
Senast: Amha
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
991
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp