• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Artig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 770
A

Artig

Hej!
Jag undrar ifall det är någon annan som har en allergi häst här? Hur har ni det med foder (torrhö, ensilage), står hästen inne m.m?

Sv: Allergi

jag har en häst med dam allergi. men hon står inne på vintern under natten, men nu på vår sommar och häst försöker jag ha henne ute så mycket det går i alla väder. hon äter som vanligt, foder som jag köper (krafft) sedan äter hon vanligt hö, men jag brukar vattna det.
det är ju bra att hon får gå ute så mkt som möjligt, frisk luft är ju den bästa medicinen!

Sv: Allergi

Emelie_Martinsson skrev:
jag har en häst med dam allergi. men hon står inne på vintern under natten, men nu på vår sommar och häst försöker jag ha henne ute så mycket det går i alla väder. hon äter som vanligt, foder som jag köper (krafft) sedan äter hon vanligt hö, men jag brukar vattna det.
det är ju bra att hon får gå ute så mkt som möjligt, frisk luft är ju den bästa medicinen!

Min häst är också dam allergi. Jag har också han ute hela dagarna vilket jag inte vill att han ska vara vid vinter tid då det är kallt men sätter jag in han så får han hosta. Jag ger för tillfället ensilage och han har börjat gå ute och beta nu..Jaaa frisk luft är det bästa för han också..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 389
Senast: Emiro
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 104
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka